گام آخر یحیی در پرسپولیس، علت درخواست چند میلیون دلاری گل محمدی از درویش

به گزارش مجله رویای کره ای، از تحرکات و واکنش های یحیی گل محمدی روشن است که او دنبال چیزی فراتر از موفقیت در فوتبال ایران می شود.

گام آخر یحیی در پرسپولیس، علت درخواست چند میلیون دلاری گل محمدی از درویش

به گزارش خبرنگاران با وجود آنکه یحیی گل محمدی در خاتمه فصل گذشته از خستگی هایش حرف زد و حتی گفت به چندماه استراحت احتیاج دارد اما نهایتا به پرسپولیس برگشت و دوباره روی نیمکت سرخپوشان باقی ماند. چرا؟ احتمالا می شود دلایل زیادی برای این تصمیم پیدا کرد اما شاید مهم ترین آنها انگیزه او برای فتح آخرین هدفش در حوزه مربیگری باشگاهی بوده باشد؛ قهرمانی در آسیا. احساس یحیی این است که امروز تیم پرستاره و قدرتمندی در اختیار دارد و شاید به همین علت میخواهد یک بار دیگر بختش را در آسیا بیازماید.

تثبیت، بعد از فراز و فرود

دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس پرفراز و نشیب بوده است. او گاهی در قانع کردن منتقدانش پیروز بوده و گاهی قافیه را به آنها باخته است. بخش مهمی از قهرمانی لیگ نوزدهم به نام گابریل کالدرون آرژانتینی نوشته شد اما تکرار این عنوان در لیگ بیستم، یحیی را در موضع بالادست قرار داد. ناکامی همه جانبه سرخ ها در فصل بیست ویکم، نقدها را از گل محمدی به اوج رساند. ضمن اینکه او در این مدت همواره سایه سنگین برانکو را هم روی سر خودش و تیمش حس می کرد؛ به طوری که پیروزیت ها به نام مربی کروات نوشته می شد و گل محمدی فقط مسئول شکست ها بود. لیگ بیست ودوم اما داستان دیگری داشت؛ قند مکرر! چه چیزی برای یک مربی می توانست شیرین تر از این باشد که هم لیگ را ببرد، هم جام حذفی را و در مسیر هر دو پیروزیت، استقلال را به عنوان رقیب دیرینه از سر راه بردارد؟ به جرأت می توان گفت وقایع فصل گذشته از هر نظر موجب تثبیت جایگاه یحیی شد.

اصلاح اشتباهات

معجزه ای در پرسپولیس رخ نداد. همانطور که هر شکستی دلایل خودش را دارد، پیروزی ها هم ناشی از عواملی است که باید آنها را شناخت. یحیی گل محمدی در فصل بیست ودوم بعضی اشتباهات قبلی خود را اصلاح کرد. او به ندرت سراغ مصاحبه های فرافکنانه و مظلوم نمایانه رفت، کمتر جنجال راه انداخت، اختلافات درون تیمی را بیرون نبرد و از همه مهم تر اینکه مصالح فنی تیم را فدای رفاقت و روابط شخصی خود نکرد. یحیی دوستان نزدیکش مثل داود فنایی و حمید مطهری را از کادرفنی حذف کرد و مربیان دیگری کنار خودش نشاند. در هر دو حوزه هم پرسپولیس پیشرفت کرد یا لااقل با حاشیه کمتری روبرو شد؛ درست مثل بخش حساس بدنسازی که ثمرات و نتایجش در بازه خاتمهی فصل به وضوح تعیین شد.

و حالا گام آخر

در چنین شرایطی، امروز یحیی روی برداشتن گام آخر متمرکز شده است. از تحرکات و واکنش های او و جملاتی مثل اینکه چه اشکالی دارد مهاجم چندمیلیون دلاری داشته باشیم روشن است که دنبال چیزی فراتر از پیروزیت در فوتبال ایران می شود. یحیی یک بار با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت اما آنجا در برابر نماینده کره جنوبی مغلوب شد. حالا هیجان تکرار همان تجربه است که به گل محمدی انگیزه می دهد، هرچند با توجه به ریخت وپاش باشگاه های عربستانی، کار او و سایر باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا واقعا سخت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2290

به "گام آخر یحیی در پرسپولیس، علت درخواست چند میلیون دلاری گل محمدی از درویش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام آخر یحیی در پرسپولیس، علت درخواست چند میلیون دلاری گل محمدی از درویش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید