گلکسی اس 11 سامسونگ از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد

به گزارش مجله رویای کره ای، گلکسی اس 11 سامسونگ حدود 5 ماه دیگر معرفی می شود ولی در هر صورت به دلیل اهمیت بالای این پرچم دار، از مدتی قبل شایعات مختلفی در مورد ویژگی های این گوشی منتشر می شود.

گلکسی اس 11 سامسونگ از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد

حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، می توانیم تا حدی به ویژگی های احتمالی دوربین این گوشی بپردازیم. البته باید خاطرنشان کنیم که این موضوع فعلا در حد شایعه است و تا اطلاع ثانوی و انتشار گزارش های بیشتر، باید با شک و تردید این شایعه را در نظر بگیریم.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی

سامسونگ بعد از مدت ها استفاده از دوربین واحد و دوگانه برای پرچم داران، بالاخره برای رقابت با شرکت هایی مثل هواوی در سال جاری تصمیم گرفت تعداد دوربین ها را افزایش بدهد. گلکسی اس 10 از دوربین سه گانه بهره می برد ولی مدل پلاس گلکسی نوت 10 مجهز به دوربین چهارگانه است. حالا بر اساس این گزارش، سامسونگ برای گلکسی اس 11 می خواهد از دوربین بسیار قدرت مندتری استفاده کند.

به نظر می رسد به جای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی که سامسونگ از سال 2016 بعد از گلکسی اس 7 به استفاده از آن ها روی آورده، این بار می خواهد در پرچم­دار خود از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده کند. این سنسور توسط سامسونگ ساخته می شود و چند روز قبل شیائومی گوشی می میکس آلفا مبتنی بر آن را معرفی کرد.

این سنسور نسبت به دیگر سنسورهای دوربین موبایل، اندازه بسیار بزرگ تری دارد و به همین خاطر می تواند نور بسیار بیشتری جذب کند. به همین خاطر چنین سنسوری در محیط های کم نور عملکرد قابل توجهی خواهد داشت. علاوه بر این، به لطف فناوری ترکیب پیکسل ها، می تواند عکس های 27 مگاپیکسلی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

زوم اپتیکال 5 برابری

گلکسی اس 10 و آیفون 11 پرو از زوم اپتیکال 2 برابری استفاده می کنند که بین گوشی های مختلف تا حد زیادی به یک استاندارد بدل شده است. وان پلاس 7 پرو از این فراتر رفت که زوم اپتیکال 3 برابری به ارمغان آورد ولی این گوشی هواوی P30 پرو بود که در این زمینه سروصدای زیاد به راه انداخت.

این گوشی هواوی در ماه مارس معرفی گشت که از زوم هیبریدی 10 برابری و زوم دیجیتالی 50 برابری هم پشتیبانی می کند. تنها گوشی دیگری که از این مشخصه بهره می برد، اوپو رینو 10x Zoom است ولی به نظر می رسد گلکسی اس 11 هم می خواهد به این فهرست ملحق شود. بر اساس همین گزارش منتشر شده،

گلکسی اس 11 از زوم اپتیکال 5 برابری بهره می برد که قطعات مربوط به آن توسط بخش الکترومکانیک این شرکت تامین می شود؛ باید خاطرنشان کنیم همین بخش سامسونگ دوربین تله فوتو گوشی اوپو را تولید می کند و به همین خاطر باید انتظار بهره گیری از دوربین قابل توجهی را داشته باشیم. علاوه بر موارد ذکر شده، گفته می شود سامسونگ مشغول توسعه یک قابلیت مشابه Deep Fusion است که مدتی دیگر برای آیفون 11 پرو ارائه می شود.

در این قابلیت، چندین عکس مختلف با شرایط نوری گوناگون ثبت می شود و سپس با ترکیب آن ها، عکس موردنظر کاربر در اختیار او قرار می گیرد. هدف ارائه این مشخصه این است که کاربران به راحتی بتوانند عکس های بسیار جذابی را ثبت کنند.

منبع: Phone Arena

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 416

به "گلکسی اس 11 سامسونگ از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 11 سامسونگ از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید