10 نکته جالبی که در خصوص بانکوک تایلند نمی دانید

به گزارش مجله رویای کره ای، بانکوک یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری در دنیا است. برخلاف اماکن گردشگری و تفریحات زیادی که در بانکوک واقع شده است و شما اطلاعات زیادی درباره آنها در سایت های مختلف پیدا خواهید کرد، نکات و حقایقی درباره بانکوک وجود دارد که شاید کمتر جایی آنها را پیدا کنید. خبرنگاراندر این مطلب لیستی را برایتان جمع آوری نموده است که با مطالعه آن به نکات جالبی از بانکوک پی خواهید برد.

10 نکته جالبی که در خصوص بانکوک تایلند نمی دانید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

1- بانکوک شهری است که طولانی ترین اسم در دنیا را دارد

اگر چه پایتخت تایلند را همه در دنیا با نام بانکوک می شناسند، اما مردم محلی به آن Krung Thep می گویند که این اسم هم مخفف اسم واقعی بانکوک است. اسم واقعی بانکوک از 169 حرف تشکیل شده است و معمولا یک چالش زبانی در میان تایلندی ها برای گفتن دقیق این نام طولانی از جنبه سرگرمی و دورهمی ها وجود دارد.

نام کامل بانکوک این است:

Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahithara Yutthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirum Udom Ratchaniwet Mahasathan Amonphiman Awatansathit Sakkathattiya Witsanukamprasit.

و ترجمه آن:

شهر فرشته ها، شهر بزرگ جاویدان، شهر باشکوه بازی های نه گانه، مسند پادشاه، شهر قصرهای سلطنتی، خانه خدایان مجسم، ساخته شده توسط ویس واکارمان به دستور ایندرا.

2- تصویر تمام معابد بانکوک روی سکه های تایلندی حک شده است

وقتی از معابد بانکوک دیدن می کنید، همزمان با پیدا کردن عکسشان روی سکه های تایلندی (بات) می توانید سرگرمی جالبی را داشته باشد. امکان دیدن همه این معابد بانکوک که تصویرشان پشت سکه های بات حک شده است، در یک روز وجود دارد.

سکه یک باتی - Wat Phra Kaew(معبد امراد بودا، داخل قصر بزرگ یا Grand Palace)

سکه دو باتی - Wat Saket (معبدی در بالای کوه)

سکه پنج باتی - Wat Benjamabophit(معبد سنگ مرمر یا Marble))

سکه ده باتی - Wat Arun(معبد سپیده دم یا Dawn)

3- بانکوک گرم ترین شهر دنیا (از نظر میانگین دما)

طبق گزارش سازمان دنیای هواشناسی، بانکوک گرمترین شهر دنیاست. میانگین دمای شهر بانکوک در طول سال 28 درجه سانتی گراد است، اما بین ماههای مارس و می، دما به 34 درجه می رسد. این دما و شرجی بودن هوا باعث تعریق زیاد و در نتیجه ماندن لک عرق روی لباس ها می گردد. بهترین زمان برای سفر به بانکوک بین ماههای نوامبر و فوریه است که می توانید از هوای خنک تر و آسمان آبی بانکوک لذت ببرید. تنها مشکل این است که همه همین نظر را دارند و ترجیح می دهند در این ماهها از بانکوک دیدن نمایند.

4- خواندن سرود ملی قبل از آغاز فیلم ها و نمایش ها و مراسم فرهنگی

روزانه دو مرتبه، رسیتال یا سرود ملی تایلند در مکان های عمومی نواخته می گردد؛ یکی 8 صبح و دیگری در 18 بعد از ظهر (6 غروب). همچنین قبل از آغاز فیلم ها، بازی ها، مراسم فرهنگی، سرود ملی تایلند نواخته می گردد. هنگامی که سرود ملی نواخته می گردد، به احترام آن باید بایستید و اگر این کار را انجام ندهید، در واقع بی احترامی نموده اید که خلاف قوانین تایلند هم می باشد.

5- قوانین عجیب قدیمی تایلند

هر کشوری قوانینی دارد که برای مردم امروزی مضحک و عجیبند. تایلند هم در این مورد فرقی با سایر کشورها ندارد و دارای تعدادی از قوانین قدیمی و عجیب می باشد که عبارتند از:

- بیرون رفتن از خانه بدون پوشیدن لباس زیر غیر قانونی است.

- رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری با بالا تنه لخت، ممنوع است.

- استفاده از میوه دورین (میوه ای شبیه به کیوی که خاردار است) به عنوان سلاح ممنوع می باشد و جریمه ای که باید بپردازید بستگی به تیغ هایی است که در بدن قربانی فرو رفته دارد.

همچنین قانونی که مفیدتر از بقیه به نظر می رسد (و کمتر جنبه سرگرمی دارد) عبارتست از:

- پا گذاشتن (لگد کردن) روی پول رایج تایلند (سکه یا اسکناس)، غیر قانونی است، چون روی آنها عکس پادشاه حک شده است و در واقع نوعی بی احترامی به مقام اول کشور به حساب می آید.

6- توالت های 3 جنسیتی

در تایلند، وقتی در مواقع احتیاج به توالت، به جای دو نوع توالت مردانه و زنانه با سه تا درب روبرو شدید، تعجب نکنید. در کنار دو نوع معمول توالت که همه جا پیدا می شوند، تایلند اکنون یکی از اولین کشورهای دنیا است که یک گزینه سوم برای توالت رفتن مردان فرا جنسیتی هم دارد که معمولا به آنها Ladyboys می گویند. این توالت ها به ندرت پیدا می شوند و احتمال روبرو شدن با آنها کم است، اما چنین توالت های سه جنسی هم وجود دارند و اینکه کجا ممکن است با یکی از آنها روبرو شوید، تعیین نیست.

7- Sawadee؛ سلام رایج تایلندی

Sawadee به معنی سلام یا احوالپرسی، عبارتی است که در همه جای تایلند برای سلام کردن به کار می رود. ساوادی کلمه ای است که در طول روز بارها آن را می شنوید و اولین کلمه ای است که بیشتر توریست ها آن را قبل از خروج از فرودگاه یاد می گیرند. ساوادی در دهه 1930 توسط یکی از اساتید دانشگاه Chulalongkorn که معتبرترین مرکز تحصیلات عالی در تایلند است، معرفی گردید. قبل از دهه 1930 متداول ترین شیوه سلام کردن در تایلند گفتن عبارت Gin kaow leaow ruu yang بود که ترجمه آن، این است آیا چیزی خورده اید؟

8- تایلند منشا اولیه پیدایش نوشابه انرژی زای رد بول (Red Bull) است

معروف ترین نوشابه انرژی زای دنیا، رد بول (Red Bull) که در همه جا پیدا می گردد، یک پیشگام در صنعت نوشیدنی های انرژی زاست و در حال حاضر یک مولتی میلیاردر در این صنعت به شمار می رود. اما عده کمی می دانند که این ترکیب کافئین و شکراز سال 1976 توسط چالو یوویهیا (Chaleo Yoovidhya) در تایلند ساخته شد. مردی که تحصیلات کمی داشت و در جستجوی خوشبختی به بانکوک نقل مکان کرد. چالو در زمان مرگش در سال 2012 ثروتی بالغ بر 5 میلیارد دلار آمریکا داشت.

9- بزرگترین محله های چینی در دنیا و بزرگترین مجسمه طلایی بودا در دنیا در بانکوک قرار گرفته است

محله چینی های بانکوک عموما بزرگترین محله چینی ها در دنیاست و هر کسی که تا به حال از کوچه و خیابان های بی نظم و شلوغ محله چینی های بانکوک عبور نموده باشد، حتما این حرف ما را تایید می نماید. در این محله که به Yaowarat معروف است نزدیک به یک میلیون چینی زندگی می نمایند که معمولا جزو نسل های دوم و سوم هستند. روزها در محله چینی های بانکوک، مغازه ها و غرفه ها اجناس شان را با نازلترین قیمت می فروشند و شب ها، محله به بهشت غذاهای خیابانی تبدیل می گردد. نواحی اطراف محله چینی های بانکوک یکی از پر جنب و جوش ترین و جالب ترین مکان ها برای توریست های کنجکاو و جستجوگر است. در راس این محله، بزرگترین مجسمه طلایی بودا در دنیا را دارد که داخل معبد Wat Traimit نگهداری می گردد و 5 و نیم تن وزن دارد. هزاران سال بود که به خاطر روکش گچی مجسمه، کسی از طلا بودن آن خبر نداشت ولی وقتی تصادفا در یک جابجایی افتاد و شکست، این راز فاش شد.

10- تایلند تنها کشور در جنوب شرق آسیاست که هیچ وقت مستعمره قدرت های اروپایی نبوده است

مردم تایلند به فرهنگ و میراث شان افتخار می نمایند و اگر در مصاحبه با تایلندی ها به موضوع تاریخ اشاره گردد آنها از این مسئله که هیچوقت مستعمره قدرت های اروپایی نبوده اند، به عنوان یک نقطه عطف و الماسی درخشان در تاریخ تایلند یاد می نمایند. در طول سال هایی که آن را عصر امپراتوری ها در قرن نوزدهم می خوانند، وقتی کشورهای اروپایی در راستا کشور گشایی شان تمام دنیا را مورد تاخت و تاز خود قرار دادند، کشور تایلند با موقعیت استراتژیک اش به عنوان یک سپر یا حائل بین برمه و هند و چین (مستعمره فرانسه و هندوستان مستعمره انگلیس) عمل می کرد به همین خاطر تایلند هیچوقت مورد تهاجم نظامیان قرار نگرفت. تایلند مستقل همچنین در آن موقع دارای حکومتی بسیار عالی تحت حکمرانی محبوب ترین پادشاه تایلند رامای پنجم بود که به خاطر اینکه برده داری رادر تایلند منسوخ کرد مورد احترام تایلندی هاست. عکس این پادشاه محبوب را می توانید در بسیاری از مغازه ها، رستوران ها و خانه ها ببینید.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 481

به "10 نکته جالبی که در خصوص بانکوک تایلند نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته جالبی که در خصوص بانکوک تایلند نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید