150 هزار تومان هزینه روزانه هر زائر و گردشگر در مشهد

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر گروه مالی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: براساس آخرین مطالعاتی که اخیرا این پژوهشکده انجام داده است، هر گردشگر و زائر طی هر روز در مشهد 150 هزار تومان هزینه می نماید و میزان ماندگاری گردشگران و زائران در مشهد حدود 4 تا 5 روز است.

150 هزار تومان هزینه روزانه هر زائر و گردشگر در مشهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

هادی رفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به طور کلی اگر سالانه 25 میلیون زائر به مشهد سفر نمایند، هر کدام 150 هزار تومان در مشهد هزینه نمایند و ماندگاری 4 تا 5 روز را برای هر زائر در نظر بگیریم در مجموع زائران در طول سال 15 هزار تا 18 هزار میلیارد تومان در مشهد هزینه می نمایند.

وی اعلام نمود: ماندگاری زائر از 10 تا 12 روز در دهه 70 به چهار تا پنج روز کاهش یافت و اگر اکنون ماندگاری 4 روز به 6 روز افزایش یابد میزان درآمد و اشتغال قابل توجهی برای مشهد خواهد بود.

رفیعی اظهار کرد: همچنین طبق مطالعاتی که انجام شده 92 تا 95 درصد زائران با هدف زیارت به مشهد سفر می نمایند، البته زائران اهداف دیگر سفر همچون تجاری، اداری و ... را در اولویت های بعدی ذکر کردند. این موضوعیست که به ما یادآور می گردد اگر تنها به بحث زیارت بپردازیم دچار زیان شدیم و اگر تنها به گردشگری توجه کنیم نیز خسارت می بینیم.

مدیر گروه مالی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی تاکید نمود: گردشگری حوزه ایست که از رونق آن سازمان های مختلفی بهره مند می شوند. این حوزه به صنعت کشور بسیار یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 706

به "150 هزار تومان هزینه روزانه هر زائر و گردشگر در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150 هزار تومان هزینه روزانه هر زائر و گردشگر در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید