6 دلیل برای عدم استفاده از کارت حافظه در گوشی های هوشمند

به گزارش مجله رویای کره ای، با وجود اینکه پشتیبانی نکردن گجت های اپل از کارت حافظه SD در اکوسیستم اندروید هم تأثیرگذار بوده، ولی هنوز هم بسیاری از گوشی های اندرویدی از این قابلیت بهره می برند. زمانی که می خواهید یک گوشی جدید خریداری کنید، اگر حافظه داخلی گوشی مذکور کم باشد، احتمالاً پیش خود می گویید که با استفاده از کارت حافظه این مشکل جبران می شود. اما باید خاطرنشان کنیم که کارت های حافظه می توانند مسائل زیادی را به همراه بیاورند و در ادامه فقط به تعدادی از آن ها می پردازیم.

6 دلیل برای عدم استفاده از کارت حافظه در گوشی های هوشمند

کاهش سرعت

در بازار طیف وسیعی از کارت های حافظه microSD وجود دارد که از لحاظ عملکردی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. اگر از یک کارت حافظه بی کیفیت استفاده کنید، از سرعت پایین آن خیلی زود عاجز خواهید شد. این موضوع به خصوص در زمانی بیشتر احساس می شود که اپلیکیشن های زیادی را به کارت حافظه microSD منتقل کنید. با این کار، سرعت بارگذاری، سرعت سینک و دیگر عملکردها تا حد محسوسی کاهش می یابد. متأسفانه، بسیاری از کاربران قربانی این ضعف می شوند زیرا به نظر آن ها تمام کارت های حافظه یکسان هستند و اگر مثلاً یک کارت حافظه قدیمی در خانه خود پیدا کنند، از آن برای گوشی خود استفاده می کنند.

اگر صرفاً می خواهید که عکس ها را در کارت حافظه ذخیره کنید، در این زمینه کارت های نوع UHS-I و Class 10 کفایت می کنند و نیازهای شما را پوشش می دهند. ولی اگر می خواهید تعدادی اپلیکیشن را بر روی آن نصب کنید، پس باید به دنبال کارت های حافظه ای باشید که از لحاظ عملکردی حرف زیادی برای گفتن داشته باشند و نوع A1 و A2 در این زمینه کارکرد خوبی دارند و باید خاطرنشان کنیم که کلاس A1 سریع تر است.

ناپدید شدن میان برها و فراموشی گذرواژه ها

چنین مسئله ای چندان همه گیر نیست ولی شاید برای افرادی که از گوشی های قدیمی استفاده می کنند، پیش بیاید. گاهی اوقات، میانبر اپلیکیشن هایی که آن ها را به کارت حافظه microSD منتقل کرده اید، بعد از اتمام شارژ باتری، ناپدید می شوند. علاوه بر این، در برخی موارد گذرواژه ها و تنظیمات ذخیره شده در اپلیکیشن هایی مانند توییتر بعد از خاموش شدن گوشی به خاطر اتمام شارژ، از دست می روند. همانطور که گفتیم چنین مسئله ای احتمالاً فقط برای بخش اندکی از کاربران دیده می شود ولی به هرحال نشان می دهد که قبل از استفاده از کارت حافظه، باید آمادگی بروز مسائل این چنینی را داشته باشید.

سخت شدن یافتن فایل ها

کارت حافظه microSD با حافظه داخلی گوشی شما یکپارچه نمی شود و سیستم عامل این دو فضا را به عنوان دو محیط جداگانه در نظر می گیرد. به همین خاطر، با توجه به نحوه استفاده شما از گوشی، یافتن فایل های مورد نیاز می تواند به کار طاقت فرسایی بدل شود. به عنوان مثال، با استفاده از کارت حافظه، مواردی مانند عکس ها و آهنگ ها شاید در کارت حافظه مذکور ذخیره شود و فایل های مربوط به گوگل کروم و دیگر بخش ها در حافظه داخلی قرار بگیرد. هرچقدر از اپلیکیشن های بیشتری استفاده کنید، این گسستگی بیشتر می شود.

آیا بعد از گذشت ماه ها از ذخیره سازی فایل ها، می توانید محل ذخیره شدن آن ها را سریعاً پیدا کنید؟ چنین موضوعی می تواند سرعت بهره وری شما را کاهش دهد یا اینکه به ناچار به ذخیره سازی فایل های تکراری روی بیاورید که این مورد ضررهای زیادی به همراه دارد.

مروری بر تاریخچه کارت حافظه

خرابی کارت حافظه

کارت های حافظه عمر مشخصی دارند. هر بار که از آن استفاده می کنید و اطلاعات جدیدی را بر آن ذخیره می کنید و از داده های موجود در آن استفاده می کنید، عمر آن کاهش می یابد. طبیعتاً، عمر کارت حافظه microSD به کیفیت خود کارت هم بستگی دارد و بدون شک محصول شرکت SanDisk نسبت به یک شرکت بی نام و نشان بیشتر عمر می کند.

علاوه بر این، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که شاید شما از عمر یک کارت حافظه خبر نداشته باشید. مثلاً اگر در گوشه و کنار خانه به یک کارت حافظه بر بخورید و تصمیم بگیرید که از آن استفاده کنید، احتمالاً از عمر آن خبر ندارید و نمی دانید که تا چند وقت دوام می آورد. همچنین به یاد داشته باشید که برخلاف هارد درایوهای سنتی، قبل از خرابی کارت حافظه microSD شاید هیچ هشدار یا نشانه ای دیده نشود و به همین خاطر اگر از اطلاعات موجود در آن نسخه پشتیبانی نداشته باشید، در عرض چند ثانیه می توانند نیست و نابود شوند.

دردسرهای مهاجرت به گوشی جدید

برخلاف نظر بسیاری از کاربران، کارت حافظه microSD موجود در گوشی، لزوماً عملکرد مشابه فلش مموری یا کارت حافظه SD در یک کامپیوتر ندارد. در کامپیوتر، به راحتی می توانید با استفاده از کارت SD یا فلش مموری انواع و اقسام فایل ها را به کامپیوترهای دیگر انتقال دهید و به موارد موجود در آن دسترسی داشته باشید.

اما وقتی که در گوشی اندرویدی یک کارت microSD را به عنوان حافظه محلی تعریف می کنید، این کارت برای گجت موردنظر رمزگذاری می شود و به همین خاطر به راحتی نمی توانید این کارت را از گوشی مبدأ بیرون بیاورید و وارد گوشی مقصد کنید و به تمام اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشید. به همین خاطر در صورتی که کارت حافظه رمزگذاری شده باشد، برای استفاده مجدد از آن باید این کارت را فرمت کنید که با این کار تمام اطلاعات موجود در آن از دست می رود.

افت عملکرد بازی ها

از جمله مواردی که معمولاً بخش زیادی از فضای گوشی های اندرویدی را اشغال می کنند، بازی ها هستند که البته منظور ما بازی های گرافیکی سنگین است؛ این بازی ها گاهی اوقات می توانند چندین گیگابایت از فضای گوشی را از آن خود کنند. اگر اهل این بازی ها باشید، شاید وسوسه شوید که چنین بازی هایی را به کارت حافظه microSD منتقل کنید ولی باید بگوییم که انجام این کار اصلاً توصیه نمی شود. حتی بهترین کارت های در دسته A1 کلاس 10 نمی توانند برای بازی های سنگین عملکرد خیلی سریعی داشته باشند و با این کار باید با تجربه گیمینگ نه چندان خوشایند دست و پنجه نرم کنید.

همچنان خواستار خریدن کارت حافظه SD هستید؟

اگر بعد از خواندن این مطلب فکر می کنید که مزایای کارت های حافظه بیشتر از معایب آن ها است و همچنان به خرید آن ها تمایل دارید، بهتر است بر لینک راهنمای خرید کارت های حافظه که در پایین این مطلب مشاهده می کنید، کلیک کنید.

راهنمای خرید کارت حافظه

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 217

به "6 دلیل برای عدم استفاده از کارت حافظه در گوشی های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل برای عدم استفاده از کارت حافظه در گوشی های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید