8 قلاده روباه در استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی شهر تلف شدند

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان از تلف شدن هشت قلاده روباه در یک استخر کشاورزی مهدی شهر اطلاع داد و گفت: این واحد کشاورزی به پرداخت خسارت محکوم شد.

8 قلاده روباه در استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی شهر تلف شدند

به گزارش خبرنگاران، امیر عبدوس در مصاحبه با مهر، در مورد تلف شدن هشت قلاده روباه در یک استخر ذخیره آب کشاورزی در مهدی شهر ابراز داشت: با توجه به نظر کارشناسی در این مورد سهل انگاری کشاورز منجر به تلف شدن حیوانات شده است.

وی ضمن بیان این که طبق آئین نامه ایمنی استخرهای ذخیره آب، کشاورزان ملزم به فنس کشی پیرامون استخر ذخیره آب کشاورزی و ترمیم و بازسازی آن هستند، اضافه نمود: با توجه به فصل گرما و احتیاج حیوانات به آب انتظار می رود کشاورزان نسبت به ایمن سازی این استخرها اقدام نمایند تا از تلف شدن حیوانات پیشگیری گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان با بیان این که فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی گردید، ابراز داشت: متهم در دادگاه به دلیل عدم رعایت آئین نامه های مذکور، علاوه بر پرداخت هزینه های دادرسی و حق الوکاله، بابت ضرر و زیان به محیط زیست نیز به جزای نقدی به مبلغ 64 هزار میلیون ریال محکوم شد.

عبدوس اضافه نمود: استخر مذکور فاقد هرگونه حصار و فنس کشی لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات و اشخاص و افراد بود، لذا تلف شدن این تعداد قلاده روباه تنها نشان از قصور فرد متهم برای ایمن سازی محیط است که اگرچه ضرر و زیان وارده به محیط زیست قابل جبران نیست اما می بایست این مبلغ را واریز کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1141

به "8 قلاده روباه در استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی شهر تلف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 قلاده روباه در استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی شهر تلف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید