آیا در واکسن های کرونا آهن وجود دارد

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است به شبهه افکنی پیرامون وجود فلزات در واکسن کرونا پاسخ داده است.

آیا در واکسن های کرونا آهن وجود دارد

به گزارش فارس، در خصوص این کلیپ یا کلیپ هایی که آهن ربا را روی پوست می گذارند و نمی افتد چند نکته قابل شرح است:

1- آهن ربا همان طور که از اسمش پیداست آهن را جذب می نماید و هیچکدام از واکسن های موجود فراوری شده اصلا آهن در ترکیب خود ندارند.

2- برای اینکه حداقل چنین جذبی صورت بگیرد حدود یک گرم آهنین نیکل یا کبالت ضروری است تا از زیر پوست یا داخل عضله بتواند این جذب صورت بگیرد.

3- از مجموع فلزات مقدار بسیار بسیار ناچیزی از ترکیبات آلومینیوم وجود دارد که آن هم به هر مقدار جذب آهن ربا نمی گردد.

4- مقداری حتی کم آهن در بدن انسان وجود دارد که می تواند آهن ربا را جذب کند.

5- بعضی افراد بدنشان می تواند تا حدودی فلزات به خصوص آهن را به خود جذب کند که ربطی به واکسن ندارد. شما قبل از آمدن واکسن هم از این کلیپ ها در اینترنت می توانستید ببینید.

6- بنده خودم آهن ربای کوچکی را به عضله دلتویید هردو بازو نزدیک کردم که بدون این که واکسنی تزریق نموده باشم از دو بازو آهن ربا به پوست چسبید.

7- گاه چسبیدن فلزات ناشی از رطوبت بدن یا شیب بدن دارد و آهن ربایی در بدن وجود ندارد.

در تهیه آهن ربا باید ویژگی های آن را شناخت. وقتی که ماده ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیرد پس از حذف میدان خارجی، مقداری از مغناطش خود را حفظ می نماید. به این مغناطش به جامانده در ماده، پسماند مغناطیسی گفته می گردد. هرچه پسماند بزرگتر باشد آهنربا قوی تر است. حرکت الکترون ها می توانند باعث مغناطیس شوند.

البته چیزی هم بنام مغناطیس بدن انسان داریم. مغناطیس انسانی به توانایی مورد ادعای بعضی از اشخاص اطلاق می گردد که در آن، اجسام به پوست بدن آنها جذب می گردد. به افرادی که به گفته خودشان دارای چنین توانایی هستند، آهن ربای انسانی گفته می گردد.

هر چند بیشتر این افراد، قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، با این حال علاوه بر فلز، اجسامی از جنس های گوناگونی شیشه، چوب و پلاستیک نیز امکانِ چسبیدن به پوستِ این افراد را دارد. افزون بر این، اجسامی بدون خواص فرومغناطیس همچون برنج و آلومینیم نیز چنین قابلیتی دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1698

به "آیا در واکسن های کرونا آهن وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در واکسن های کرونا آهن وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید