ابرموشک ناسا به سکوی پرتاب بازگشت، عکس

به گزارش مجله رویای کره ای، ایسنا نوشت: موشک آرتمیس 1 ماه ناسا در مسیر بازگشت مجدد به سکوی پرتاب در روز آدینه است تا به زودی فرآیند پرتاب خود به سوی ماه را از سر بگیرد.

ابرموشک ناسا به سکوی پرتاب بازگشت، عکس

موشک سامانه پرتاب فضایی(SLS) پیش از زمان برنامه ریزی شده برای پرتاب در روز 14 نوامبر(23 آبان)، بر روی سکوی پرتاب قرار خواهد گرفت.

موشک آرتمیس 1 ناسا در روز آدینه پیش از ماموریت تاریخی خود در ماه، سفر دیگری به سوی سکوی پرتاب خواهد داشت.

آرتمیس 1 اولین ماموریت برای موشک بزرگ سامانه پرتاب فضایی ناسا و دومین ماموریت برای کپسول فضاپیمای اوریون(Orion) است که به مدار ماه پرتاب خواهند شد. این موشک در پی کوشش های ناموفق قبلی برای پرتاب سه بار دیگر نیز به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ناسا(VAB) بازگردانده شده بود. دو نوبت از آن ها در ماه آوریل و ژوئیه پس از آزمایش های سوخت رسانی انجام شد و یک نوبت از آن در ماه سپتامبر برای پناه گرفتن در برابر طوفان ایان انجام شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موشک سامانه پرتاب فضایی و کپسول اوریون در روز آدینه به سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بازخواهند گشت. این سفر چهار مایلی(6.4 کیلومتری) در ساعت 12:01 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(07:31) شروع خواهد شد. ناسا می افزاید که تعمیرات جزئی شناسایی شده به وسیله بازرسی های دقیق به طور عمده در موشک سامانه پرتاب فضایی پیش از رسیدن به پنجره زمانی پرتاب بعدی تکمیل شده است.

پس از بازگشت این موشک به مرکز مونتاژ ناسا برای آخرین بار در تاریخ 26 سپتامبر برای پناه گرفتن در برابر طوفان ایان، مهندسان ناسا در حال تکمیل آزمایش ها و تعمیر این موشک بوده اند.

ناسا اضافه نمود که مهندسان باتری های بخش پیشرانه موقت برودتی موشک(ICPS) جایگزین نموده اند. آنالیز های اطمینان بخش نهایی نیز بر روی پیشرانه موقت برودتی موشک که مرحله دوم موشک و کپسول اوریون را به سمت ماه می راند نیز انجام شد.

هنوز چندین سیستم وجود دارد که مهندسان به کار بر آنها ادامه می دهند، از جمله تعویض باتری ها در مرحله هسته و بخش بالایی موشک. ناسا نوشت، آزمایش سیستم پایان پرواز، که برای از بین بردن موشک سامانه پرتاب فضایی در صورت بروز مشکل در حین پرتاب طراحی شده نیز هفته آینده پس از بازگشت این موشک به سکوی پرتاب از سر گرفته می گردد.

آژانس فضایی ناسا کوشش خواهد نمود تا ماموریت آرتمیس 1 را در روز 14 نوامبر(23 آبان) در ساعت 12:07 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(07:37 به وقت تهران) به فضا پرتاب کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2179

به "ابرموشک ناسا به سکوی پرتاب بازگشت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرموشک ناسا به سکوی پرتاب بازگشت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید