اتحادیه اروپا: آمریکا با دیپلماسی معنادار برای بازگشت به برجام آماده است

به گزارش مجله رویای کره ای، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن آماده بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است.

اتحادیه اروپا: آمریکا با دیپلماسی معنادار برای بازگشت به برجام آماده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان داشت واشنگتن آماده بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است.

بورل خاطر نشان کرد که در گفت وگو با وزیر خارجه آمریکا از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با نظارت بر تعهدات اتمی ایران حمایت کامل شد.

وی اضافه نمود: از اعلام مجدد وزیر امور خارجه آمریکا برای تعامل در چارچوب بازگشت واشنگتن به برجام استقبال می نماید و در این رابطه با هم کار خواهیم کرد.

بلینکن نیز در این جلسه از اهداف مشترک دو طرف در مورد برجام و آنچه او جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای توصیف کرد، گفت.

در خاتمه این نشست دو طرف با صدور بیانیه ای که عمدتا مروری بر همین مطالب است برجام را دستاورد کلیدی دیپلماسی چندجانبه گرایی معرفی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت که آمریکا برای تعامل در زمینه دیپلماسی معنادار به منظور بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام از سوی آمریکا و ایران آمادگی دارد. نماینده عالی اتحادیه اروپا (بورل) نیز از دورنمای بازگشت امریکا به برجام استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1593

به "اتحادیه اروپا: آمریکا با دیپلماسی معنادار برای بازگشت به برجام آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: آمریکا با دیپلماسی معنادار برای بازگشت به برجام آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید