اجازه اختلال در بازار را نمی دهیم

به گزارش مجله رویای کره ای، استاندار لرستان از کنترل قیمت مرغ در بازار استان ظرف روزهای آینده اطلاع داد.

اجازه اختلال در بازار را نمی دهیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه روند بالا رفتن قیمت مرغ علت های گوناگونی دارد، اضافه نمود: با برنامه ریزی اجرا شده ظرف 10 روز تا دو هفته آینده نرخ آن در بازار به روال عادی خود بازخواهد گشت چراکه این افزایش مقطعی است.

وی با اشاره به اینکه مکانیسم بازار وقتی درست عمل نمی کند مشکل کنترل و نوسان قیمت در بازار داریم، گفت: تعزیرات روی بازار و مرغداری ها نظارت جدی تری داشته باشد.

خادمی بیان نمود: سازمان جهاد کشاورزی استان وظیفه دارد در این ایام هر شب 140 تن مرغ را به کشتارگاه ها تحویل دهد. همچنین دامپزشکی موظف به نظارت بر تحویل از مرغداری و انتقال به کشتارگاه ها است.

استاندار لرستان با بیان اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز وظیفه تحویل مرغ به واحدهای صنفی و کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد، ادامه داد: از دلایل بالا رفتن قیمت مرغ می توان به فراوری کم، خروج زیاد از استان و یا افزایش مصرف اشاره نمود که هر کدام راه حل خاص خود را دارند بنابراین مردم اطمینان داشته باشند که تمام توان خود را در این خصوص بکار خواهیم گرفت حتی اگر احتیاج باشد به سمت سیاست های تنظیم بازار نیز خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ها بر اساس میانگین استان ها و البته با دیدگاه کاهشی تنظیم شوند، اضافه نمود: اگر فراوری، کمتر از بازار بود سیستم ذخیره وارد کار گردد. همچنین باید خروجی مرغ از استان ممنوع شده و آن را کنترل کرد.

خادمی با اشاره به اینکه دولت از هیچ گونه حمایت فراوریکنندگان کوتاهی نمی کند، بیان نمود: اجازه نخواهیم داد که فرد و یا یک واحد فراوریکننده در بازار اختلال ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 289

به "اجازه اختلال در بازار را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه اختلال در بازار را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید