ادامه پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری موجب رونق اقتصاد کانادا می گردد یا مرگ آن ؟

به گزارش مجله رویای کره ای، بحث در خصوص ضرورت ادامه پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری دولت فدرال به افراد واجد شرایط مدتی است در رسانه های اجتماعی کانادا دنبال می گردد. اما این قضیه دو روز قبل و بدنبال انتشار مقاله ای در روزنامه تورنتو استار شکل دیگری گرفت. در این مقاله دختر 28 ساله ای که دریافتی 2000 دلاری اش را خرج بوتاکس و سفرهای درون استانی نموده بود ، مورد انتقاد نویسنده واقع شد .

ادامه پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری موجب رونق اقتصاد کانادا می گردد یا مرگ آن ؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

انتشار جدول ریز خرجهای این جوان در روزنامه موجی از نظرات ضد و نقیض در دفاع از نحوه هزینه های این جوان و در مقابل انتقاد از به هدر رفتن یاری دولتی که به گفته برخی باید صرف مخارج ضروری زندگی گردد را به همراه داشت .

طی چند ماه اخیر، گروهی رو به رشد از مالکان کسب و کارها و اقتصاددان ها درباره اثرات برنامه یاری مالی اضطراری کانادا (CERB) برای افرادی که شغل خود را از دست داده اند هشدار داده اند.

آن ها می گویند این برنامه بیش از حد سخاوتمندانه است و باعث می گردد خیلی ها حس نمایند خانه ماندن و پول دریافت به صرفه تر است. فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا در جدیدترین نظرسنجی خود به این نتیجه رسید که 27 درصد از کسب و کارهایی که عضو هستند گفته اند در تماس با کارکنان خود برای بازگشت به کار، پاسخ منفی دریافت نموده اند. CERB رایج ترین دلیل ذکر شده بود و 62 درصد از کسب و کارها به آن اشاره نمودند.

دکن کلی رییس فدراسیون در گزارشی نوشت: تعیین است که CERB برای تعدادی از کارکنان، مخصوصا افرادی که در صنایعی مانند هتلداری و خدمات شخصی کار می نمایند، یک ضدانگیزش ایجاد نموده است.

آن سوی مباحثه متخصصان و فعالان ضدفقر قرار دارند که می گویند دلایل فراوانی وجود دارد که مردم نمی خواهند در بحبوحه پاندمی کووید-19 سر کار بازگردند. همچنین داده ها نشان می دهد که این برنامه مخصوصا در میان زنان و جوانان باعث شده ضربه بحران مالی بسیار نرم تر گردد یا کاملا از آن جلوگیری بگردد.

اقتصاددانان نشنال بانک کانادا در گزارشی درآمد CERB را با دستمزد مردم در صنایع مختلف مقایسه کردند. آن ها به این نتیجه رسیدند که در تعدادی از صنایع، CERB بیش از 80 درصد از درآمد از دست رفته را برای یک کارمند متوسط جبران نموده و در حوزه اقامت و خدمات غذایی، در حقیقت 19 درصد بالاتر از درآمد متوسط بوده است و به نظر آنها نتیجه این شده که برخی از کارکنان انگیزه دارند در دوران این برنامه بدون کار باقی بمانند.

اما این انگیزه بیشتر در میان کارکنان نیمه وقت وجود دارد. برای آن ها CERB در تقریبا تمام صنایع، مبلغی بیشتر از درآمد متوسط فراهم می نماید. این شامل شغل های دولتی در مدیریت عمومی و آموزش هم می گردد.

اما بقیه می گویند که با وجود تمام نقصان هایی که در جزییات این برنامه هست، حقیقت این است که باعث شد وقتی میلیون ها کانادایی در ابتدای دوران قرنطینه از کار بیکار شده بودند، جلوی وقوع یک فاجعه مالی با مقیاس عظیم گرفته گردد.

کاترین اسکات اقتصاددان ارشد مرکز جایگزین های سیاستی کانادا گفت: در نهایت CERB تقریبا حداقل دستمزد بیشتر استان ها را فراهم می نماید و وی فکر نمی نماید هیچ کس سعی داشته باشد وانمود کند که گروهی از کارکنان دارند مانند راهزن عمل می نمایند.

او اشاره نمود که خیلی از کارکنان به دلایل موجه از جمله نگرانی درباره مبتلا شدن به ویروس سر کار نمی فرایند. او افزود که والدین، مخصوصا زنان، انتخاب دیگری غیر از خانه ماندن کنار بچه ها در زمان بسته بودن مدارس ندارند.

نظرسنجی فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا نشان داد که از کسب و کارهایی که شاهد رد شدن پیشنهاد کار توسط کارکنان بودند، 47 درصد گفتند نگرانی های سلامتی برای بازگشت به کار دارند و 27 درصد گفتند نگرانی هایی در ارتباط با عظیم کردن فرزندشان دارند.

اقتصاددان های بانک ملی در گزارش خود به این نکته اشاره نمودند که تعداد زنانی که طی دوران بحران کار خود را از دست دادند بیشتر از مردان بوده است. امروز تعداد شغل های موجود برای مردها 6.6 درصد کمتر از سال پیش است اما تعداد شغل های موجود برای زنان 10.2 درصد کمتر از همین بازه در سال گذشته است.

اما CERB به زودی تمام می گردد چون بازه حداکثر آن 24 هفته به ازای هر دریافت نماینده است. به این ترتیب نخستین افرادی که آن را گرفته اند تا اکتبر مهلت شان تمام می گردد. با توجه به سیگنال هایی که دولت تا به حال ارسال نموده، به احتمال زیاد تا آن زمان برنامه مزایای بیکاری تغییر عظیمی خواهد نمود.

دولت ترودو اوایل این ماه خاطرنشان کرد که می خواهد یارانه دستمزد برای کسب و کارها را تا دسامبر تمدید کند اما حرفی از تمدید CERB نزد. این یعنی دولت می خواهد تمرکز خود را معطوف یاری به کسب و کارها در استخدام کارکنان بیشتر کند و دیگر تمرکز اصلی اش افرادی که کارشان را از دست داده اند نخواهد بود.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1200

به "ادامه پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری موجب رونق اقتصاد کانادا می گردد یا مرگ آن ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری موجب رونق اقتصاد کانادا می گردد یا مرگ آن ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید