اعتراض داوطلبان کنکور ارشد پزشکی به زمان برگزاری این آزمون در اردیبهشت ماه خبرنگاران

به گزارش مجله رویای کره ای، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 1400 با ارسال نامه ای خواهان بازگرداندن زمان برگزاری آزمون 1400 به تاریخ سال گذشته شدند.

اعتراض داوطلبان کنکور ارشد پزشکی به زمان برگزاری این آزمون در اردیبهشت ماه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، یکی از مهم ترین آزمون های وزارت بهداشت که هر ساله در یک نوبت و طی دو روز متوالی با حضور بیش از 300 هزار نفر برگزار می گردد، آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه علوم پزشکی است.

شیوع ویروس کرونا در سال گذشته علاوه بر تعطیلی و برهم زدن تمام برنامه ریزی های دانشگاه ها موجب شد تا برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 1399 از 26 و 27 تیر ماه به 23 و 24 مرداد ماه موکول گردد.

بر اساس آخرین تقویم زمان برگزاری آزمون های وزارت بهداشت در سال 1400، مقرر شده است تا آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در تاریخ 30 و 31 اردیبهشت ماه 1400 برگزار گردد. با شروع موج چهارم کرونا و نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال 1400 با اعلام دلایلی مخالفت خود را با تغییر زمان برگزاری این آزمون از تیر ماه به اردیبهشت ماه اعلام کردند و خواستار رعایت فاصله زمانی قانونی میان دو آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 99 و 1400 شدند.

نامه اعتراض جمعی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 به این توضیح است:

سلام علیکم

ما جمع کثیری از داوطلبان ارشد آزمون ارشد رشته های علوم پزشکی، خواستار باز گرداندن آزمون 1400، به تاریخ پیشین هستیم. دلایل ما برای این درخواست به توضیح زیر است:

1- تا اواخر آذرماه، هیچ گونه زمزمه و سند و اطلاع رسانی مبنی بر جابجاشدن تاریخ آزمون، وجود نداشت؛ و خیل بزرگ داوطلبان، بر مبنای تاریخ اعلام شده، برنامه ریزی نموده بودند.

2- منابع جدید به منابع آزمون در همان آذر ماه، اضافه شده که هم حجم و هم سختی زیادی دارند و واقعا برای مدت شش ماه امکان مطالعه آن ها به هیچ عنوان وجود ندارد.

3- فاصله زمانی آزمون پارسال و سال جاری، متناسب با فاصله استاندار د نمی باشد.

4- بسیاری از داوطلبان، سال پیش فرصت آماده شدن نداشتند و شاغل در بیمارستان ها بودند و سال جاری به جمعیت داوطلبین اضافه شدند و این مدت، برای مطالعه همه دروسشان، اصلا کافی نمی باشد.

5- داوطلبین و اساتید، جمیعا، تمام برنامه های درسی خود را بر مبنای تاریخ آخر تیرماه، گذاشته بودند که این برنامه ها شامل شرکت در کلاس های آمادگی کنکور و برطرف اشکال و برنامه ریزی تخصصی برای آزمون و سایر بوده که تا به حال پیروز به جبران عقب ماندگی از برنامه و کلاس ها نشده اند.

6- ماه مبارک رمضان سال جاری، در فروردین ماه شروع می گردد و فقط چند روز قبل از آزمون به انتها می رسد و عملا بازدهی مطالعه بسیار پایین می آید.

7- شائبه ایجاد موج جدید و شدید بعدی کرونا، دور از انتظار نمی باشد.

8- تا به حال، هیچگاه آزمون تثبیت شده کنکور را بدون دلیل، جا به جا ننموده بودند و جامعه داوطلبین ارشد، در شوک شنیدن چنین خبری، بوده و هست.

9- دانشگاه ها به خاطر ورودى هاى جدید که به خاطر شرایط کرونا دیرتر وارد دانشگاه شده بودند امتحانات انتها ترم را از دى به بهمن ماه موکول کردند و تا اواسط بهمن ماه دانشجویان درگیر امتحانات انتها ترم بودند و فرصت مطالعه برای کنکور را نداشتند؛ لذا از شما درخواست داریم که بنابرعدالت به شکایت ما رسیدگی بفرمایید که واقعا این همه تنش و فشار روانی بر ما دانشجویان به دور از انصاف است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1589

به "اعتراض داوطلبان کنکور ارشد پزشکی به زمان برگزاری این آزمون در اردیبهشت ماه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض داوطلبان کنکور ارشد پزشکی به زمان برگزاری این آزمون در اردیبهشت ماه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید