انتقاد روسیه به اقدام آمریکا در توسعه دفاع موشکی جهانی

به گزارش مجله رویای کره ای، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید نمود که اقدام آمریکا در توسعه دفاع موشکی جهانی منجر به پیامدهای جدی امنیتی شده است.

انتقاد روسیه به اقدام آمریکا در توسعه دفاع موشکی جهانی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات روسیه بارها توجه واشنگتن را به خطرات مرتبط با توسعه بدون محدودیت سیستم دفاع موشکی دنیای آمریکا جلب نموده اند. واشنگتن احتمال اعمال هرگونه محدودیت بر فعالیت های ضد موشکی شان را رد می نماید.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای گفت: تقویت برنامه دفاع موشکی دنیای آمریکا منجر به پیامدهای جدی در حوزه امنیتی می گردد، تعادل استراتژیک نیروها در دنیا را نقض می نماید و یک رقابت تسلیحاتی از جمله رقابت موشکی را بر می انگیزد.

وی در رابطه با گزارشات رسانه ای پیرامون برنامه های واشنگتن برای اختصاص 18 میلیارد دلار به ساخت و توسعه رهگیرهای موشکی گفت: این هزینه تنها یکی از برنامه های محاسبه شده توسط پنتاگون است تا رهگیرهای وعده داده شده را فراوری، مستقر و نگهداری کند؛ رهگیرهایی که قرار است جایگزین موشک های ضدبالستیکی شوند که در حال حاضر در آمریکا مستقر هستند.

زاخارووا همچنین گفت: کوشش های آمریکا برای مبدل کردن توسعه یک برنامه جدید دفاع موشکی دنیای به عنوان یک پروژه دفاعی چیزی نیست جز پنهان کاری و منحرف کردن توجهات از واقعیت ماجرا.

وی اضافه کرد: اصلی ترین هدف آمریکا از تقویت توانایی های دفاع موشکی این است که با ایجاد شرایطی برای انجان نخستین حمله به دشمن و حفاظت از خود در برابر اقدامات تلافی جویانه، یک رجحان قطعی بدست آورد.

این دیپلمات همچنین تاکید نمود که روسیه سیگنال هایی را مشاهده می نماید که دال بر آمادگی واشنگتن برای مذاکره درباره موضوعات ثبات استراتژیک و یک گفت وگو است.

وی اضافه کرد: ما هنوز نمی دانیم که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از چه زاویه ای به جنبه های مختلف کنترل تسلیحاتی از جمله موضوعات ضدموشکی خواهد پرداخت. در عین حال، سیگنال هایی از جانب واشنگتن دریافت می کنیم که تمایل این کشور برای مذاکره با ما پیرامون موضوعات ثبات استراتژیک را نشان می دهند.

زاخارووا بیان کرد، مسکو آماده است تا درخصوص این مساله گفت وگوی واقعی داشته باشد.

وی توضیح داد: با این حال ما با هیچ چیزی که منافع و نگرانی هایمان را در نظر نگیرد، موافقت نخواهیم کرد. اگر بتوانیم به صورت مشترک به یک تعادل منافع برسیم، آن وقت می توانیم درباره توافقات مذاکره کنیم.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1643

به "انتقاد روسیه به اقدام آمریکا در توسعه دفاع موشکی جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه به اقدام آمریکا در توسعه دفاع موشکی جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید