اولیانوف: روسیه بزودی از پیمان آسمان های باز خارج خواهد شد

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اتریش از خروج قریب الوقوع مسکو از پیمان آسمان های باز اطلاع داد.

اولیانوف: روسیه بزودی از پیمان آسمان های باز خارج خواهد شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخائیل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: داستان پیمان آسمان های باز به انتها رسید. ایالات متحده به این پیمان بازنخواهد گشت. این یک پیمان خوب بود.

وی همچنین اضافه کرد: اروپایی ها بی تفاوت موضع گرفتند گویی که هیچ ارتباطی با امنیت اروپا ندارد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس هم پیش از این از اقدام دولت آمریکا در اطلاع به روسیه مبنی بر عدم بازگشت به پیمان آسمان های باز خبر داده بود.

آسوشیتدپرس گزارش داد که دولت جو بایدن به اطلاع روسیه رسانده است که واشنگتن به این پیمان که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از آن خارج شده بود، بازنخواهد گشت.

طبق اعلام آسوشیتدپرس، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه این موضوع را به اطلاع مقامات روسیه رسانده است.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002 میلادی به امضا رسید و مربوط به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد. وزارت امور خارجه روسیه اواسط ژانویه امسال میلادی بیانیه ای منتشر کرد و خبر داد که مسکو فرایند داخلی آنالیز خروج از پیمان آسمان های باز را به خاطر عدم پیشرفت در برطرف موانع برای ادامه اجرای این پیمان در شرایط جدید شروع می نماید.

واشنگتن سال ها مسکو را به بکارگیری یک رویکرد گزینشی برای اجرای پیمان آسمان های باز و نقض تعدادی از مفاد آن متهم نموده است. روسیه نیز ادعاهای متقابلی مطرح نموده است.

واشنگتن در سال 2017 میلادی محدودیت هایی را در مورد پروازهای نظارتی روسیه بر فراز خاک آمریکا اعمال کرد. مسکو نیز در پاسخ، دست به یک اقدام تلافی جویانه زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1703

به "اولیانوف: روسیه بزودی از پیمان آسمان های باز خارج خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: روسیه بزودی از پیمان آسمان های باز خارج خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید