پوتین در سوچی میزبان رئیس جمهور بلاروس بود

به گزارش مجله رویای کره ای، در بحبوحه گزارشات رسانه ای مبنی بر اینکه رئیس جمهور بلاروس برای تضمین دریافت یک وام دیگر به روسیه رفته است، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با رهبر بلاروس ملاقات و گفت وگو کرد.

پوتین در سوچی میزبان رئیس جمهور بلاروس بود

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال انتخاب مجدد جنجالی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در انتخابات اوت 2020 که منجر به عظیم ترین موج اعتراضات گسترده در تاریخ بلاروس شد، کرملین حمایت های سیاسی و مالی خود برای حمایت از لوکاشنکو را تمدید نموده است. در سپتامبر 2020، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو یک وام 1.5 میلیارد دلاری به بلاروس ارائه می دهد.

اوایل ماه جاری میلادی روزنامه کومرسانت به نقل از منابع دولتی گفته بود وام دیگری این بار به ارزش سه میلیارد دلار در جریان سفر لوکاشنکو به روسیه به بحث گذاشته می گردد.

لوکاشنکو هفته گذشته این گزارشات را رد کرد و گفت: من برای درخواست چیزی به روسیه نمی روم.

این دو رهبر روز دوشنبه در سوچی ملاقات کردند. آنها در سخنان مختصری که پیش از شروع مذاکراتشان مطرح کردند بر روابط نزدیک مالی و فرهنگی میان این دو کشور تاکید کردند.

پوتین اشاره نمود که روسیه همچنان عظیم ترین شریک تجاری و مالی بلاروس است. لوکاشنکو از مسکو به خاطر حمایت های مالی اش تشکر کرد و گفت: بودجه ای که در اقتصاد بلاروس سرمایه گذاری شد به خوبی هزینه شده است.

لوکاشنکو همچنین واکسن روسی اسپوتنیک وی برای مقابله با کووید 19 را تحسین کرد که نخستین محموله از آن در دسامبر 2020 وارد بلاروس شد. وی گفت: فراوری واکسن اسپوتنیک وی در مارس 2021 در بلاروس شروع خواهد شد و بلاروس تا پاییز واکسن کووید 19 خود را فراوری خواهد نمود.

روسیه و بلاروس یک پیمان اتحادیه ای دارند که روابط سیاسی، مالی و نظامی نزدیک را پیش بینی می نماید، اما آنها اغلب درگیر اختلافات سختی هستند. لوکاشنکو پیش از انتخابات 9 اوت در بلاروس بارها کرملین را به تحت فشار گذاشتن بلاروس برای دست کشیدن از استقلالش متهم نموده بود.

اما به دنبال نقدها آمریکا و اتحادیه اروپا از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعمال تحریم بر این کشور، لوکاشنکو مجبور شده تا مستقیما به حمایت های روسیه تکیه کند.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1525

به "پوتین در سوچی میزبان رئیس جمهور بلاروس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در سوچی میزبان رئیس جمهور بلاروس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید