اینفوگرافیک ، این خوراکی ها صدرنشین گرانی شدند ؛ از پیاز و بادمجان تا .....

به گزارش مجله رویای کره ای، مرکز آمار در دی ماه 1041 تغییرات میانه قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه های مختلف کالاهای خوراکی در منطقه ها شهری کشور را خاطرنشان کرد.

اینفوگرافیک ، این خوراکی ها صدرنشین گرانی شدند ؛ از پیاز و بادمجان تا .....

به گزارش خبرنگاران، مرکز آمار ایران در دی ماه 1041 تغییرات میانه قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه های مختلف کالاهای خوراکی در منطقه ها شهری کشور را خاطرنشان کرد.

آنالیز جدول منتشر شده از قیمت اقلام خوراکی در این ماه از رشد قیمتی عجیب و غریب بعضی از کالاهای خوراکی از جمله پیاز و بادمجان نسبت به ماه گذشته حکایت دارد.

قیمت هر کیلو پیاز در دی ماه سال جاری به 22 هزار و 865 تومان رسید که نسبت به قیمت هر کیلوی آن در آذر ماه سال جاری 43.9 درصد افزایش یافت. قیمت هر کیلو پیاز در ماه قبل 15 هزار و 886 تومان اعلام شده است. این در حالی است که گزارش های تازه از بازار از ادامه افزایش قیمت پیاز حکایت دارد.

  • ماجرای عجیب و غریب گرانی پیاز ؛ پیاز گران تر می گردد؟ | 50 هزار تن بار در انبارهای این استان ها احتکار شده است

بعلاوه قیمت هر کیلو بادمجان نیز از 12 هزار و 652 تومان در آذر ماه به 16 هزار و 381 تومان در دی ماه افزایش یافت که به این ترتیب 29.5 درصد افزایش یافت.

قیمت هر کیلو هندوانه و موز نیز در دی ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب 25.5 و 21.2 درصد افزایش قیمت داشت. کدو سبز و گوشت گوسفند نیز طی همین بازه به ترتیب 16.3 درصد و 15.3 درصد افزایش قیمت داشته و در فهرست صدرنشینان قرار گرفته اند.

اینفوگرافی زیر خوراکی هایی که در دی ماه سال جاری تورم دورقمی را نسبت به آذرماه تجربه نموده اند، نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2223

به "اینفوگرافیک ، این خوراکی ها صدرنشین گرانی شدند ؛ از پیاز و بادمجان تا ....." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، این خوراکی ها صدرنشین گرانی شدند ؛ از پیاز و بادمجان تا ....."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید