این هوش مصنوعی می تواند در کمتر یک دقیقه یک کتاب را به طور کامل بخواند و تحلیل کند

به گزارش مجله رویای کره ای، شرکت Anthropic می گوید قدرت پردازش داده به وسیله هوش مصنوعی مولد خود، یعنی Claude را به طرز قابل توجهی افزایش داده است. این مدل از محدودیت پردازش 9 هزار توکن حالا به 100 هزار توکن رسیده. به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی می تواند رمانی مثل فرانکشتاین اثر ماری شلی را در کمتر از یک دقیقه بخواند و اطلاعات آن را تحلیل کند.

این هوش مصنوعی می تواند در کمتر یک دقیقه یک کتاب را به طور کامل بخواند و تحلیل کند

استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic (که به وسیله مهندسان سابق OpenAI تأسیس شده) حافظه مدل زبانی Claude خود را ارتقا داده است تا این نرم افزار بتواند در هر نشست حدود 75 هزار کلمه را پردازش کند. براساس توضیحاتی که در وبلاگ این استارتاپ ارائه شده است، Claude می تواند در یک جلسه به طور کامل کتاب گتسبی بزرگ را مطالعه و پردازش کند.

در آزمایشی که برای آنالیز این قابلیت صورت گرفته است، آن ها یک جمله را در داخل این کتاب تغییر دادند تا عملکرد هوش مصنوعی را در تشخیص این تغییر امتحان نمایند. نتیجه این بود که Claude در 22 ثانیه پیروز به تشخیص این تغییر شد.

هوش مصنوعی Claude روی دست GPT-4 زد

مدل های هوش مصنوعی اطلاعات را نه براساس تعداد حروف یا کلمات، بلکه با یاری توکن ها ارزیابی می نمایند. این روش منطقی تر است، چون کلمات می توانند بلند یا کوتاه باشند و مقدار شان لزوماً ارتباط مستقیمی با پیچیدگی معنایی آن ها ندارد. همان طور که گفتیم، حافظه Claude اکنون به 100 هزار توکن رسیده است، درحالی که مدلی مثل GPT-4 در حالت عادی 8 هزار توکن را پردازش می نماید و نسخه ای از آن می تواند تا 32 هزار توکن را پردازش نماید.

این ظرفیت بالا در مدل Claude درحال حاضر فقط برای شرکای تجاری انتروپیک در دسترس است. بعلاوه گفته نشده که هزینه استفاده از این مدل چقدر بیشتر از مدل قبلی این شرکت است.

انتروپیک می گوید برای یک انسان حدود پنج ساعت طول می کشد تا بتواند 75 هزار کلمه را بخواند. بااین حساب، هوش مصنوعی می تواند از یک جهت دیگر برتر از انسان ها عمل کند و قابلیت های متنوعی داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2261

به "این هوش مصنوعی می تواند در کمتر یک دقیقه یک کتاب را به طور کامل بخواند و تحلیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هوش مصنوعی می تواند در کمتر یک دقیقه یک کتاب را به طور کامل بخواند و تحلیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید