با امتحان این غذاهای خوشمزه، عاشق آلمان می شوید

به گزارش مجله رویای کره ای، غذاهای آلمانی

وقتی پا به کشور نو می گذریم در کنار اینکه دلمان می خواهد جاذبه های معروف آنجا را ببینیم در پی برترین رستوران های شهر هم هستیم تا غذاهای معروف آن کشور را امتحان کنیم و فرهنگ غذایی مردم آن ناحیه را بشناسیم. در هر کشوری می توانید غذاهایی را پیدا کنید که خاص همان کشور هستند و امتحان آن غذاها یکی از برترین قسمت های سفر است. در آلمان هم مثل دیگر کشورهای اروپایی غذاهای خوشمزه زیادی پیدا می کنید که پایه بیشتر آن ها از گوشت است. غذهای آلمانی آنقدر در کشورهای دیگر اروپایی نفوذ نموده که مردم کشورهای دیگر خیلی از غذاهای اختراعی آن ها را غذاهای خودشان می دانند! هات داگ یکی از این غذاهاست که از سوسیس های آلمانی درست شده و حتی در ابتدا به آن فرانفورتر می گفتند. اگر تا به حال به آلمان نرفته باشید مطمئن باشید که طعم واقعی غذاهای این کشور را در هیچ جایی به جز شهرهای آلمان نمی توانید پیدا کنید. تعدادی از غذاهای خوشمزه آلمان را معرفی می کنیم تا اگر روزی گذرتان به این کشور افتاد بدون امتحان کردن این غذاهای خوشمزه آلمان را ترک نکنید، خبرنگاران را همراهی کنید.

با امتحان این غذاهای خوشمزه، عاشق آلمان می شوید

نان پرتزل

این نان از آن نان های مخصوص کشور آلمان است که اگر آن را در کنار هر غذایی ببینید می توانید مطمئن شوید این غذا ریشه آلمانی دارد البته این نان خوشمزه در همه جهان پخش شده و مردم عاشق مزه شور خوشمزه اش هستند. در آلمان به این نان گره ای Laugenbrezel می گویند و در همه جا از سر میز صبحانه گرفته تا در کافه ها و رستوران ها آن را در کنار غذا می بینید. به طور سنتی این نان را نصف می نمایند و با کره می خورند و یا با آن ها ساندویچ های ساده درست می نمایند. در بایرن، از این نان برای خوردن غذای اوباتزا استفاده می گردد.

پنیر Milbenkäse

در آلمان هم مثل هلند پنیرهای خوشمزه ای هست که اتفاقا در همین کشور هم اختراع شده اند. این پنیرها معمولا ظاهر بامزه و طعم خیلی خوبی دارند پس در سفر به آلمان سعی کنید پنیرهای منحصربفرد این کشور را هم امتحان کنید. پنیر Milbenkäse که مخصوص آلمان است یکی از پرطرفدارترین پنیرهای جهانست. برای درست کردن این پنیر، پنیر نرم را به شکل مستطیل های توپی در می آورند و آن ها را در جعبه های چوبی که در آن ها آرد چاودار و نوعی حشره میکروسکوپی است می گذارند. آنزیم های هضمی این حشره به بستن پنیر یاری می نماید و بعد از سه ماه پنیر آماده می گردد. این پنیر فقط در روستای وورشویتس در منطقه زاکسن- آنهالت درست می گردد.

لبرکس (Leberkse)

این سوسیس خیلی خوشمزه تر از آن چیزی است که به نظر می آید. برای تهیه آن، گوشت گاو و پیاز را قاطی می نمایند بعد به شکل سوسیس درش می آورند و آنقدر می پزند تا به رنگ قهوه ای و طلایی در بیاید. برای سرو این غذا، تکه ای ازسوسیس را در لای ساندویچ می گذارند و یا آن را به صوت سرخ نموده می خورند.

اسپاتزل (Spätzle)

این غذا در واقع در کنار دیگر غذاها خورده می گردد و آنقدر محبوب است که آن را در بیشتر رستوران های سنتی آلمان پیدا می کنید. این نودل خوشمزه از تخم مرغ، آرد و نمک درست می گردد درست کردن خمیر آن هم آنقدر راحت است که می توانید آن را در خانه هم درست کنید اما روش درست کردن آن کمی پیچیده است! این خمیر باید خیلی سریع در داخل آب جوش ریخته گردد اما تکه های آن نباید اصلا بزرگ باشند. دستگاه های زیادی اختراع شده اند تا درست کردن این غذا را راحت تر نمایند که مدرن ترین آن ها شبیه دستگاه سیب زمینی خرد کن است و در بالای قابلمه قرار می گیرد. اسپاتزل را معمولا به همراه خورش و یا غذاهای گوشتی می خورند. در برخی از جاهای آلمان این غذا به همراه میوه و شکر قهوه ای به عنوان دسر استفاده می گردد.

Sauerbraten

این غذا هم از دیگر غذاهای گوشتی آلمان است که باید سرفرصت درست گردد. برای تهیه این غذا یک تکه از گوشت گاو به مدت 4 روز در داخل نمک و سرکه خوابانده می گردد بعد گوشت را تفت می دهند و آن را ساعت ها می جوشانند. این غذا کاملا پخته و آبدار است و با سس گریوی، کلم قرمز، دامپلینگ و اسپاتزل خورده می گردد.

Schnitzel

اسنیتزل یکی از مهمترین غذاهای آلمان است که مزه خوشمزه آن را می توانید در کشورهای دیگر هم امتحان کنید هرچند که معمولا با غذای سنتی اتریشی ها اشتباه گرفته می گردد. برای درست کردن این غذا، تکه ای از گوشت را می کوبند تا کاملا نازک گردد بعد روی آن را با آرد می پوشانند و سرخ می نمایند. این غذا معمولا با یک تکه لیمو سرو می گردد اما انواع دیگری از آن هم هست که با سس های مختلف خورده می گردد. این غذا در آلمان معمولا به همراه سالاد سیب زمینی آلمانی و اسپاتزل سرو می گردد.

سوسیس Weißwurst

آلمان ها عاشق سوسیس هستند و در سبد غذای بسیاری از آن ها حتما سوسیس پیدا می گردد. سوسیس های اینجا انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها در شهرهای مختلف آلمان اختراع شده اند! یکی از انواع سنتی این سوسیس ها weißwurst است که معنی اش یعنی سوسیس سفید. برای تهیه این سوسیس، گوشت را با دارچین، جعفری و لیمو مزه دار می نمایند. این سوسیس از قدیم بدون نگهدارنده درست می گردد برای همین مردم آن را در صبح زود می خورند. نبود مواد نگهدارنده باعث می گردد که وقتی پخته می گردد به رنگ سفید در بیاید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2006

به "با امتحان این غذاهای خوشمزه، عاشق آلمان می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با امتحان این غذاهای خوشمزه، عاشق آلمان می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید