برگزاری هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس وزارت خارجه قرقیزستان

به گزارش مجله رویای کره ای، هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس وزارت امور خارجه قرقیزستان در آموزشگاه دیپلماسی این کشور با حضور مقامات سیاسی، فرهنگی و علمی قرقیز برگزار گردید.

برگزاری هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس وزارت خارجه قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، در آموزشگاه دیپلماسی قرقیزستان مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس وزارت امور خارجه این کشور برگزار گردید.

در حاشیه این مراسم کنفرانس با موضوع دستاورد های دیپلماسی جمهوری قرقیزستان با حضور کارشناسان، مقامات وزارت امور خارجه، سفرای قرقیز و دانشجویان این آموزشگاه برپا شد.

مقامات مذکور در این نشست گزارشات خود درباره دیپلماسی قرقیزستان و برنامه های فعلی وزارت امور خارجه را قرائت کردند.

کارشناسان تقویت روابط سیاسی، مالی و فرهنگی با کشورهای همسایه، ادامه فعالیت در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای، خاورمیانه و غیره را اولویت سیاست خارجه قرقیزستان عنوان کردند.

شایان ذکر است که نهاد دیپلماتیک قرقیزستان در تاریخ یکم فوریه سال 1944 تأسیس شد اما به دلیل حکومت شوروی سابق اختیارات گسترده در زمینه برقراری تعاملات مستقیم با کشورهای مختلف را نداشت.

در ادامه در سال 1978 بستر حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری شوروی قرقیزستان فراهم شد و این نهاد حق امضا و انصراف توافقنامه های دوجانبه با کشورهای ثالث را بدست آورد.

همچنین تاریخ شروع به کار وزارت امور خارجه معاصر جمهوری قرقیزستان پس از فروپاشی شوروی سابق شروع یافته است.

امروز قرقیزستان کشور مستقل است و سیاست خارجه خود را به طور آزادانه اجرا می نماید.

جمهور قرقیزستان دارای روابط دوجانبه با کشورهای مختلف است و عضو سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحده، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای، سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه مالی اوراسیا و غیره می باشد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 506

به "برگزاری هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس وزارت خارجه قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس وزارت خارجه قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید