خبرنگاران روسیه تحریم های آمریکا را ضدبشری و غیرقانونی خواند

به گزارش مجله رویای کره ای، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه روسیه اذامه تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها در دوره شیوع گسترده کرونا را اقدامی ضدبشری وغیرقانونی خواند.

خبرنگاران روسیه تحریم های آمریکا را ضدبشری و غیرقانونی خواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس خبری با بیان این مطلب اضافه کرد: تحریم های یکجانبه آمریکا غیرقانونی و ضدبشری است و مانع مبارزه موثر با شیوع کرونا می گردد.

وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم های یکجانبه باید لغو و منع گردد و توافق قطعی برای لغو آنها حاصل گردد.

وی ادامه داد: در سازمان ملل و شورای امنیت که مساله شیوع کرونا را آنالیز می نمایند نباید مساله تحریم ها نادیده گرفته گردد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در ایران، ونزوئلا، سوریه و کوبا تحریم های یکجانبه بر وضع مبارزه با شیوع کرونا تاثیر منفی گذاشته است.

لاوروف به عنوان نمونه به ارسال یاری های دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی یک کارفرمای چینی به کشورهای امریکای لاتین اشاره نمود که از ارسال یاری های این شخص به کوبا توسط آمریکا جلوگیری شد.

وزیر خارجه روسیه همچنین از کارزار تبلیغاتی آمریکا علیه کوبا انتقاد کرد و اضافه کرد: پزشکان کوبایی در دوره شیوع کرونا به 60 کشور یاری می کردند اما آمریکا به دنبال بی اعتبار کردن آنها است حال آنکه این رفتارها و سیاست ها شایسته کشور بزرگی همچون آمریکا نیست.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری گفت: روسیه در شرایط تحریم ها بر خودکفایی و توانمندی خود اتکا می نماید و قصد درخواست لغو تحریم ها از اتحادیه اروپا را ندارد.

لاوروف گفت: روسیه قصد ندارد از اتحادیه اروپا درخواست لغو تحریم ها کند.

وی اضافه کرد: بارها گفتیم که در موضوع تحریم گفت وگو نمی کنیم. اگر اتحادیه اروپا به این نتیجه برسد که این شیوه بی اثر است و از تصمیم هایی که در سال 2014 در خصوص روسیه گرفته است صرف نظر کند بدیهی است ما نیز برای پاسخ متقابل آماده خواهیم بود.

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست کشورهای غربی گفت که بحران بوجود آمده بر اثر شیوع کرونا باید به خودپرستی ها در سطح بین المللی سرانجام دهد.

وی گفت: ما همینک باید امیدوار باشیم و همه کوشش های ممکن را بکنیم تا این بحران، واکسنی برای خودپرستی و وسوسه برای حل مسائل خود با زیر پاگذاشتن منافع دیگر کشورها گردد.

لاوروف با بیان اینکه هنوز توافق مشخصی برای برگزاری نشست سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت به دست نیامده است، گفت: این موضوع در دستور کار واقع شده است.

وی این احتمال را که سران پنج کشور عضو شورای امنیت درخصوص کرونا گفت وگو نمایند، بعید ندانست.

وزیر امور خارجه روسیه ایراد گرفته بعضی کشورها و طرح ادعای خسارت اقتصادی علیه چین در مساله شیوع کرونا را غیرقابل قبول خواند.

وی اضافه کرد: ما شاهد چنین ایرادهایی علیه چین هستیم که جای تاسف دارد اما دوستان چینی که اپیدمی کرونا را در کشور خود پشت سر گذاشته اند برای یاری به کشورهای دیگر کوشش می نمایند.

لاوروف انتقاد رئیس اتحادیه اروپا از روسیه بخاطر یاری به ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا را بی مورد خواند و این رفتار را نمونه ای از روس ستیزی خواند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی گفت که روسیه و چین برای تقویت موقعیت ژئوپلیتیکی خود در دنیا به ایتالیا یاری می نمایند.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال دیگری گفت که برنامه ای برای محدود کردن سفر اتباع روسی به خارج پس از باز شدن مرزهای این کشور وجود ندارد.

وی این را نیز گفت که روسیه برای گفت وگو و مذاکره با آمریکا درخصوص تسلیحات مافوق صوت آمادگی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 986

به "خبرنگاران روسیه تحریم های آمریکا را ضدبشری و غیرقانونی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه تحریم های آمریکا را ضدبشری و غیرقانونی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید