بلندپروازترین دختر ایران: برای خرید نیزه اذیت شدم، دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم

به گزارش مجله رویای کره ای، مهسا میرزا طبیبی می گوید با وجود تحریم ها خرید تجهیزات پرش با نیزه که اهمیت دارند با سختی انجام می گردد.

بلندپروازترین دختر ایران: برای خرید نیزه اذیت شدم، دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم

به گزارش خبرنگاران، مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن باشگاه های کشور اسفند 1399 برگزار می گردد و دوومیدانی کاران پس از چند ماه دوباره به رقابت با یکدیگر می پردازند.

مهسا میرزاطبیبی، رکورددار پرش با نیزه زنان ایران در خصوص شرایط تمرینی خود به خبرنگاران گفت: در این مدت تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته و رکوردهای خوبی را ثبت نموده ام. هرچند به خاطر شیوع کرونا مسابقه ای نداشتیم اما دو رکوردگیری برگزار گردید و 10 سانتی متر رکورد داخل سالن زنان را جابه جا کردیم. البته چون مسابقه رسمی نبود، ثبت نشد. آمادگی خود را حفظ نموده ام تا در مسابقات ماه آینده شرکت کنم. امیدوارم رکورد ایران را ارتقاء دهم.

او در خصوص مسابقاتی که قصد شرکت در آنها را دارد بیان نمود: تمرکزم را روی مسابقات داخل کشور گذاشته ام چون به دلیل شیوع کرونا معلوم نیست که به مسابقات برون مرزی اعزام شویم. امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که در چند مسابقه بین المللی هم شرکت کنم.

میرزا طبیبی در خصوص شرایط پرش با نیزه زنان ایران گفت: این رشته نو پا است. تقریبا حدود 6 سال است که مسابقات آن برگزارمی گردد، با این حال دختران پیشرفت خوبی داشته اند. زمانی که به تازگی کارم را آغاز نموده بودم، گاهی آنقدر تعداد شرکت نماینده ها کم بود که مسابقات لغو می شد اما اکنون تعداد ورزشکاران بیشتر شده و بین شان رقابت وجود دارد.

او اضافه کرد: دوست دارم در شرایط متفاوتی نسبت به تهران تمرین کنم. از آنجایی که تجهیزات پرش با نیزه فقط در مجموعه آفتاب انقلاب وجود دارد، از ابتدا در شرایط یکنواختی تمرین نموده ام و دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم. از طرفی دوست دارم در عرصه های بین المللی مختلف با رقیبانی در سطح خودم و بالاتر مسابقه بدهم و خودم را با آنها بسنجم تا حس رقابت بیشتری داشته باشم، قطعا اینگونه بیشتر پیشرفت می کنم.

رکورددار پرش با نیزه زنان ایران در خصوص مسائل این رشته گفت: نیزه یکی از مسائلمان است و از آنجایی که من سال گذشته نیزه مناسبی نداشتم، نتوانستم رکورد ملی مد نظرم را ثبت کنم اما یک سال است که به یاری شرکت پلمیر خلیج فارس یکسری نیزه تهیه نموده ام و بخشی از رکوردهایی که میزنم به خاطر این نیزه ها است. امیدوارم در آینده هم این حمایت ها ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه پرش نیزه نسبت به سایر ماده های دوومیدانی به تجهیزات بیشتری احتیاج دارد، تاکید نمود: نیزه و کفش مناسب هر شخص، سالن مناسب و تشک خوب همه در عملکرد فرد تاثیرگذارند، اما به دلیل تحریم ها امکان خرید راحت بعضی از تجهیزات را نداریم. ما هم برای تهیه نیزه خیلی اذیت شدیم اما خیلی از کشورها این مسائل را ندارند و به راحتی تجهیزات مورد احتیاج خود را تهیه می نمایند به همین دلیل جلوتر از ما هستند.

میرزا طبیبی خواهان حمایت بیشتر مسئولان از زنان دوومیدانی شد و گفت: با اینکه ورزش زنان نسبت به مردان دیرتر آغاز شد و رکوردها متفاوت است اما پیشرفت دختران خیلی خوب است و سال جاری چندین رکورد ملی شکسته شد، حتی مسئولان کمیته ملی المپیک از چهار رکوردشکن تقدیر کردند که همه آنها خانم بودند، بنابراین باید مسئولان این مسائل را ببینند و بیشتر توجه نمایند چون زنان پتانسیل بالایی دارند.

این ورزشکار که در رشته تربیت بدنی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است، در این مورد بیان نمود: از مقطع ابتدایی ورزش می کردم و همواره دوست داشتم این دو را در کنار هم داشته باشم. با اینکه اولویتم ورزش است اما به درس خواندن علاقه دارم و همواره جزو نفرات اول بودم. اکنون هم ترم آخر کارشناسی را سپری نموده ام که کار سخت بود اما توانستم هر دو را پیش ببرم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1505

به "بلندپروازترین دختر ایران: برای خرید نیزه اذیت شدم، دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندپروازترین دختر ایران: برای خرید نیزه اذیت شدم، دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید