تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم آبادان یازده 60 ، نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون صدای رسانه ملی گفت: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر نمایند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند.

تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم آبادان یازده 60 ، نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عوامل فیلم آبادان یازده 60 که با محور یک ایستگاه رادیویی در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در جشنواره فیلم فجر سال جاری نمایش داده شد امروز دوشنبه 28 بهمن ماه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا تجلیل شدند.

مهرداد خوشبخت کارگردان، حسن کلامی تهیه نماینده، علیرضا کمالی بازیگر، بهزاد عبدی آهنگساز این اثر در استودیو شماره یک صدای جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و همراه با اهالی رادیو به تماشای فیلم نشستند.

با سرانجام فیلم ناصر خیرخواه مجری رادیو اعلام نمود این برنامه به وسیله رادیو فرهنگ نمایش داده می گردد.

حمید شاه آبادی معاون صدا در این مراسم به ویژگی های فیلم آبادان یازده 60 اشاره و مطرح نمود: باید قدردان زحمات عزیزانی باشیم که اثری چنین فاخر خلق کردند. تشکر نه به این خاطر که کاری درباره رادیو شکل گرفت بلکه به خاطر این سوژه یابی و نگاه درستی که داشتند.

وی همچنین به بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در سرانجام دوران دفاع مقدس اشاره نمود که در آن به افرادی اشاره شده بود که رویکردشان به جنگ غفلت و عصبانیت بود.

شاه آبادی در ادامه گفت: به عنوان کسیکه مدتی است در کنار اصحاب رادیو خدمت می کنم باید تاکید نمود که اهالی رادیو جزو کسانی نبودند که از کنار قافله هشت سال دفاع مقدس به راحتی عبور نموده باشند. پرچم اهالی رادیو همه جا بلند بوده است.

وی با بیان اینکه این فیلم نمایشگر اهالی رادیو در یک آزمون بزرگ بود، اضافه نمود: امروز ما با دیدن این فیلم حماسه های اهالی رادیو و دیگران را دیدیم که چطور ایثارگری کردند و باید بدانیم امروز نیز آزمون دیگری است.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم آبادان یازده 60 نیز در سخنانش به یاری های اهالی رادیو برای تحقیقات و در اختیار گذاشتن فایل های صوتی مطرح نمود: آقای قهرمانی در ارشیو رادیو فایل هایی را به ما رساندند. بچه های صداوسیما در اهواز و آبادان نیز به ما یاری کردند.

وی با اشاره به فرایند فراوری فیلمش اظهار کرد: فیلم ما در مجموع 60 روز زمان برد. ما حدود سه هفته آبادان و حدود 40 روز در تهران کار کردیم. من قصه های زیادی از ابادان داشتم و دوست داشتم دین خود را ادا کنم و در نهایت به ساخت این فیلم رسیدیم. این فیلم به لحاظ بودجه ای چندان سنگین نبود.

وی همچنین با اشاره به سوژه فیلم و ایستگاه رادیویی توضیح داد: این فیلم در جامعه کنونی به لحاظ شرایط رسانه این همانی درستی را مطرح می نماید نسبت به بچه هایی که در زمان جنگ فعال بودند.

خوشبخت با اشاره به تاثیر رادیویی ها در زمان دفاع مقدس مطرح نمود: بچه هایی که در رادیو ماندند در ان زمان جز همان انتن ابزار دیگری نداشتند و با استفاده از همان ابزار کوشش کردند که شهر را نجات دادند.

همانطور که اکنون گوشی هایی که داریم رسانه ما هستند.

این کارگردان در ادامه به ارتباط میان آدم ها در فیلم خود اشاره و خاطرنشان ساخت: این فیلم به نوعی نشان می دهد که مردمان ان زمان چگونه با همدلی کار کردند و ما اکنون به این همدلی احتیاج داریم.

وی درباره مسائل یافتن اسپانسر برای فیلم نیز توصیح داد: بخشی از سختی کار پیدا کردن سرمایه گذار بود که خوشبختانه اوج سرمایه گذاری روی این فیلم را پذیرفت درحالیکه فیلم ارتباطی با سپاه نداشت.

خوشبخت به نبود حمایت ارگان ها اشاده کرد و گفت: زمانیکه به آبادان رفتیم شرکت نفت حتی به ما جای خواب هم نداد و به نظرم خوب است که ارگان ها در ساخت چنین فیلم هایی بیشتر یاری و همراهی نمایند اما از طرفی هم فکر کنم نمی توان با ارگان ها کار کرد چون اگر همین کار را قرار بود صداوسیما بسازد شاید سانسور می شد.

وی اضافه نمود: هرچقدر در اثار خود به تاریخ وفادار تر باشیم مردم هم با آنها بهتر ارتباط برقرار می نمایند و زمانیکه اثار از واقعیت دور می گردد ارتباط هم کمتر می گردد. این فیلم هم حس و حال واقعی ای داشت که مردم ان را دوست داشتند و در اکران ها برایش گریه کردند. اوج سال جاری چند فیلم داشت اما فکر می کنم با این فیلم بود که پرچمش بالا رفت.

کارگردان سریال آچمز در ادامه گفت: من چند فیلم درباره اتفاقات واقعی ساخته ام و معمولا وقتی اشخاص مرتبط با ماجرا می آیند گلایه هایی هم دارند. صدرهاشمی رییس وقت رادیو ابادان در یکی از نمایش های فیلم اما خوشحالی خود را نسبت به این فیلم بیان نمود.

حسن کلامی تهیه نماینده، مهرداد خوشبخت کارگردان، سهراب خسروی تدوینگر، بهزاد عبدی آهنگساز، رحمت عبدالله زاده مدیرفراوری، جعفر محمدشاهی طراح صحنه و لباس و علیرضا کمالی و حمیدرضا محمدی بازیگران این فیلم در سرانجام این مراسم توسط معاون صدا و همچنین علی مسعودی و شهرام قایدی تجلیل شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 830

به "تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم آبادان یازده 60 ، نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل معاونت صدا از عوامل فیلم آبادان یازده 60 ، نمایش ایثارگری اهالی رادیو در دوران دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید