تداوم اعتراضات ضد دولتی سودانی ها با کشته شدن 7 شهروند

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران-خبرنگاران- تظاهرات ضد دولتی هزاران سودانی در خارطوم پایتخت این کشور در حالی ادامه دارد که نیروهای ارتش همچنان از تظاهر نمایندگان حمایت می نمایند و در جریان این اعتراضات، 7 نفر کشته شده اند.

تداوم اعتراضات ضد دولتی سودانی ها با کشته شدن 7 شهروند

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، کمیته مرکزی پزشکان سودان بیان کردند که آمار کشته شدگان در اعتراضات در روز سه شنبه به 7 تن رسیده است.

طبق این گزارش، هزاران شهروند سودانی در اعتراض به نظام این کشور از روز شنبه گذشته مقابل ساختمان وزارت دفاع در خارطوم پایتخت تجمع نموده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که دو تن از کشته شدگان از نیروهای ارتش هستند.

به گفته شاهدان عینی، شماری از نیروهای ارتش سودان از صبح روز گذشته (دوشنبه) از تظاهرنمایندگان در برابر نیروهای امنیتی این کشور که سعی در متفرق کردن آنها در مقابل وزارت دفاع داشتند، حمایت کردند.

بنابر گفته شاهدان، ارتش به معترضان اجازه داده که وارد مقر فرماندهی ارتش شوند.

شاهدان عینی همچنین گفتند، نیروهای امنیتی سودانی سوار بر کامیون های کوچک، گازاشک آور به سمت هزاران معترض به دولت عمر البشیر پرتاب کردند.

هزاران معترض سودانی طی سه روز گذشته با حضور در خیابان های خارطوم پایتخت این کشور توانستند برای نخستین بار پس از شروع اعتراض ها در دسامبر (آذر و دی ماه) 2018 به مقر وزارت دفاع برسند.

البشیر نیز شامگاه روز دوشنبه با تشکیل نشستی فوق العاده بیان کرد که سودانی ها با قدرت، بحران جاری را پشت سر خواهند گذاشت.

کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز روز دوشنبه اعلام نموده بود که در تظاهرات اخیر پنج نفر در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور کشته شده اند.

اتحادیه اصناف سودان نیز که حامی معترضان است، از شهروندان خواست که به تجمعات مسالمت آمیز خود ادامه دهند و پشتیبانی نیروهای ارتش از معترضان را نیز ستودند.

این اتحادیه از همه مردم در شهرها و روستاهای مختلف خواست با آمدن به خیابان ها در تظاهرات ضد دولتی شرکت نمایند.

سودان چند ماه است که شاهد اعتراضات مردمی است اما افزایش بهای نان و کاهش نقدینگی، باعث تشدید این اعتراضات شده است.

تظاهرات مردم سودان علیه عمر البشر از دسامبر 2018 (اذر- دی 97) شروع و موجب شد تا رئیس جمهوری این کشور در فوریه 2019 (بهمن- اسفند 97) با انحلال دولت، به مدت یک سال وضعیت فوق العاده در سودان اعلام کند.

اعتراض ها در سودان گرچه در شروع افزایش قیمت ها و کمبود مواد غذایی را هدف قرار داده بود، اما بعدها به اعتراض علیه البشیر تبدیل شد که نزدیک به سی سال است در این کشور قدرت را در دست دارد.

خاورم**9329**1586

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 177

به "تداوم اعتراضات ضد دولتی سودانی ها با کشته شدن 7 شهروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراضات ضد دولتی سودانی ها با کشته شدن 7 شهروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید