تدوین بیش از 200 رشته در هنرستان ها

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در نشست رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه بیش از 200 رشته در هنرستان ها با توجه به احتیاج کشور تدوین شده است گفت تحصیل در این رشته ها می تواند هنرجویان را بدون ورود به دانشگاه وارد بازار کار کند.

تدوین بیش از 200 رشته در هنرستان ها

به گزارش جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، جعفری مدیر عامل جامعه خیرین، اشراقی و محمدی در نشستی صمیمانه با سید مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ملاقات و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات قفلی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و نقش نیروی انسانی ماهر در رشد و توسعه مالی کشور ، بر ساخت و تجهیز هنرستان ها تاکید نمود و عنوان داشتند : باتوجه به ضرورت تامین نیروی انسانی ماهر واستادکار متناسب با احتیاج آینده کشور، شعار جامعه خیرین مدرسه ساز را توسعه وتقویت مهارت آموزی دانش آموزان وساخت و تجهیز هنرستان ها بیان کرد.

وی در مورد افزایش قیمت تمام شده مدارس با توجه به تورم موجود گفت: مشارکت گروهی خیرین در ساخت یک هنرستان و یا تجهیز کارگاه هنرستان های موجود ونام گذاری یک کلاس درس وکارگاه به نام هر یک از خیرین می تواند نقش بسزایی در توسعه هنرستان های کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: کارخانه ها می توانند با توجه به نوع فعالیت خود و برای تامین نیروی انسانی مورد احتیاج خود، نسبت به ایجاد و راه اندازی هنرستان از جمله هنرستان جوار کارخانه اقدام نمایند تا نوجوانان جوانان بعداز اتمام تحصیل در آن مشغول به کار شوند.

آذرکیش نیز پیرو صحبت های قفلی گفت: در حال حاضر 970 هزار هنرجو در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر درهنرستان کشور تحصیل می نمایند و 45 هزار کارگاه وکلاس درس دربیش از 7 هنرستان برای آموزش هنرجویان فعال است که احتیاج جدی داریم بعضی از این هنرستان ها تجهیز و به روز آوری شوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در هنرستان ها نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است اضافه نمود: مهارت آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 رشته در هنرستان ها با توجه به احتیاج کشور تدوین شده گفت: تحصیل در این رشته ها می تواند هنرجویان را بدون ورود به دانشگاه وارد بازار کار کند و باتوجه به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی فارغ التحصیلان هنرستان ها می توانند جهت توسعه حرفه ای و دریافت گواهی سطوح مختلف صلاحیت حرفه ای را از نیروی کار ماهر تا دکترای حرفه ای و طی نمایند. (هشت سطح صلاحیت حرفه ای در قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی عبارتند از: نیروی کار ساده، نیروی کار ماهر، یاری تکنسین، تکنسین، تکسین ارشد، کارشناس حرفه ای، کارشناس ارشد حرفه ای و دکترای حرفه ای).

وی ضمن تشکر از شعار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مبنی بر ساخت و تجهیز هنرستان ها و توجه به مهارت آموزی دانش آموزان واهمیت دادن به آن، اضافه نمود: توجه به این امر مهم وملی می تواند بخش عمده ای از مسائل بیکاری جوانان را مرتفع وباعث تقویت فراوری داخلی و فراوری ثروت گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1894

به "تدوین بیش از 200 رشته در هنرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بیش از 200 رشته در هنرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید