تردید در افکار عمومی ژاپن درباره استفاده از واکسن مدرنا

به گزارش مجله رویای کره ای، در پی کشف یک ویال آلوده دیگر از واکسن های فراوری شرکت مدرنا در ژاپن، مردم این کشور در مورد استفاده از این واکسن دچار تردید شده اند.

تردید در افکار عمومی ژاپن درباره استفاده از واکسن مدرنا

به گزارش به نقل از نشریه ژاپن تایمز، مقامات در استان کاناگاوا ژاپن اعلام کردند یک ویال دیگر از واکسن کووید 19 فراوری شرکت آمریکایی مدرنا را پیدا نموده اند که مشکوک به داشتن یک ماده خارجی است و بدین ترتیب، تزریق دیگر بسته های حاوی این واکسن را به حالت تعلیق درآمده است.

ژاپن هفته گذشته پس از آگاه شدن از وجود آلودگی در بعضی از این واکسن ها، استفاده از یک میلیون و 630 هزار دوز از واکسن مدرنا را متوقف کرد.

در پی افشای خبرهایی از این دست و کشف شدن ویال های آلوده در ژاپن احساسات و افکار عمومی مردم این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در مورد واردات واکسن های خارجی تردید هایی هم به وجود آمده است.

با وجود آلودگی واکسن های کرونای آمریکایی بعضی از مردم کشورمان در فضای مجازی اصرار دارند بدون آنالیز و آزمایش این واکسن ها به ایران هم وارد گردد.

با به قطعیت نرسیدن سازمان های دنیای درباره منشا کرونا بعضی کارشناسان، آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا، مخصوصا آزمایشگاه فورت دیتریک که محل مطالعه کشنده ترین ویروس ها مانند ابولا، آبله، سارس، مرس و ویروس کرونا تازه بوده است را عاملی معرفی کردند که می تواند منشا نشت ویروس کرونا باشد.

آمریکا تعداد زیادی آزمایشگاه زیست شناسی در سرتاسر دنیا ساخته است. اوکراین، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان از جمله کشور هایی هستند که آزمایشگاه های زیست شناسی آمریکایی در آن ها قرار گرفته است. گفته می گردد این کشور در بیش از 25 کشور دنیا آزمایشگاه زیست شناسی دارد که تعداد آن ها به بیش از 400 می رسد. در این نقشه، صندلی این آزمایشگاه ها تعیین شده است. بیش از 30 آزمایشگاه با اعلام رسمی زیر نظر آمریکا کار می نمایند و باقی در مکان هایی ناتعیین پنهان اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1800

به "تردید در افکار عمومی ژاپن درباره استفاده از واکسن مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید در افکار عمومی ژاپن درباره استفاده از واکسن مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید