تعطیلی برخی کارخانجات تولید ماسک سه لایه در اصفهان به دلیل نبود مواد اولیه

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تولید ماسک سه لایه و امتناع دو کارخانه کشور از تحویل آن به اصفهان، برخی کارخانجات تولید ماسک استان ناچار به تعطیلی شده اند.

تعطیلی برخی کارخانجات تولید ماسک سه لایه در اصفهان به دلیل نبود مواد اولیه

حسن قاضی عسگر در گفت وگو با خبرنگاران، درباره دلایل کمبود و افزایش قیمت ماسک در اصفهان، اظهار کرد: با اجباری شدن و الزام استفاده از ماسک و به دنبال آن با افزایش مصرف، قیمت ماسک سه لایه در بازار بالاتر رفته و اکنون دچار کمبود هستیم، البته در تولید و تامین ماسک پارچه ای در اصفهان هیچ کمبود و مسئله ای نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو کارخانه در یزد و ملایر تولیدکننده لایه میانی ماسک های سه لایه هستند، گفت: متاسفانه اخیرا این دو کارخانه اعلام کرده اند که اولویت توزیع در استان خود را دارند و به استان های دیگر این لایه را نمی دهند که این موجب تعطیلی برخی کارخانجات تولید ماسک در استان شده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه اصفهان ظرفیت تولید روزانه یک میلیون ماسک را دارد، تاکید کرد: برای رفع این مشکل قرار است کارخانه تولید این لایه از ماسک در اصفهان ایجاد گردد، اما به دلیل تحریم ها هنوز دستگاه آن وارد نشده است با این وجود در آخرین اقدام قرار است با وارد کردن این دستگاه از سوی برخی تجار، مشکل تامین و کمبود ماسک در اصفهان را حل کنیم.

وی تاکید کرد: میزان تولید ماسک در ایران به قدری افزایش یافته که برخی سهمیه ها در تامین مواد اولیه حذف شده و این موجب تعطیلی کارخانه های تولید ماسک شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک یکی از الزامات زندگی افراد است، گفت: خط تولید ماسک در کشور پیچیده نیست و دستگاه های آن طراحی شده و در اشل های کوچک تولید می کنند و امیدواریم در آینده نزدیک مسائل توزیع ماسک حل گردد.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از دلیل افزایش قیمت ماسک به دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو برمی گردد، توضیح داد: امروز در اصفهان بسیاری قادر به تولید ماسک هستند، اما هنوز از سوی این دو نهاد تاییدهای لازم را دریافت نکرده اند، اما با پیگیری های لازم به دنبال تسریع در تولید ماسک هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1127

به "تعطیلی برخی کارخانجات تولید ماسک سه لایه در اصفهان به دلیل نبود مواد اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی برخی کارخانجات تولید ماسک سه لایه در اصفهان به دلیل نبود مواد اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید