تعمیر ماشین دست دوم با لوازم یدکی اصل

به گزارش مجله رویای کره ای، یکی از نیازهای اساسی هر فردی، یک خودروی ایمن است. اما این روزها، باتوجه به شرایط مالی، بسیاری از افراد نمی توانند خودروی صفر مورد علاقه خود را خریداری نمایند یا واردات آن ، انجام نمی پذیرد. از این رو استقبال از خرید خودرو کارکرده ، افزایش یافته است.

تعمیر ماشین دست دوم با لوازم یدکی اصل

به گزارش خبرنگاران، همزمان با معامله خودرو دست دوم ، چالش های زیادی هم وجود دارد که درصورت ناآگاهی، ممکن است مال و حتی جان افراد به خطر بیفتد. بدین ترتیب، در ادامه به نکاتی پرداخته می گردد که توجه به آنها هنگام معامله خودرو دست دوم ضروری است؛

ممکن است که هنگام فروش خودروهای کارنموده شنیده گردد که نسبت به رنگ حساس نباشید! اما باید دقت گردد که رنگ شدگی، تاثیر بسیار زیادی بر قیمت خودرو دارد. برای مثال رنگ روی درب یک خودرو، منجر به کاهش حدودا 20 میلیون تومان از قیمت نمونه کم کارکرد آن می گردد.

زمانی که حرف از رنگ به میان می آید، توجه به این نکته ضروری است که آنالیز بدنه نیز در کنار قطعات یدکی خودرو مهم است. در آنالیز بدنه باید نسبت به فرورفتگی، پوسیدگی، آچارخوردگی، تعویض کاپوت و غیره حساس بود. آسیب شاسی خودرو نیز برای آنالیز توصیه می گردد چراکه در استقامت خودرو تاثیرگذار است.

فنی خودرو را تست کنید

افزون بر ظاهر خودرو، لوازم جانبی خودرو و فنی آن نیز باید تست شوند. برای مثال، ترمزها باید گرفته گردد و در صورتی که خودرو عملکرد ناهماهنگی دارد، به سلامت سیستم ترمز شک گردد. علاوه بر این، در محیطی امن و در سراشیبی، ترمز دستی خودرو هم باید به سمت جلو و هم رو به عقب تست گردد و تا اطمینان حاصل گردد که صدای جیغ مانند یا غیرطبیعی در هنگام ترمز کردن به گوش نمی رسد.

از سوی دیگر، هنگام خرید یک خودروی دست دوم با یک گیربکس دست دوم ، باید خریدار پشت فرمان نشسته و در همان حالت سکون دنده ها را عوض کند. در یک گیربکس سالم، همه دنده ها باید به نرمی و راحت عوض شوند. از قلم نیاندازید پس از تست در حالت سکون، ضروری است که با خودرو دقایقی را رانندگی نموده و در حال حرکت نیز شرایط جا رفتن دنده ها و البته صدای گیربکس در هر دنده را به دقت کنترل گردد. هنگام حرکت با هر دنده، نباید صدایی غیر عادی از گیربکس یا همان زوزه گیربکس به گوش برسد.

قطعات یدکی دست دوم بخریم؟

حال، ممکن است این اتفاقات پس از خرید یک ماشین دست دوم یا حتی خودرو صفر رخ دهد؛ بنابراین، باید تعمیرات خودرو مثل تعمیرات گیربکس را نیز در نظر داشت. حتی در بعضی موارد، لوازم یدکی خودرو هم دست دوم به فروش می رسند، آن ها منابع خود را از اسقاط کردن خودروهای قدیمی تامین می نماید. چراکه ممکن است تا 70 درصد قطعات یدکی خودروهایی که دیگر استفاده نمی گردد، قابل استفاده باشند؛ قطعاتی مثل قسمت هایی از بدنه یا سپر، رینگ ها، موتور، گیربکس اتوماتیک و قطعات الکترونیکی!

خرید لوازم یدکی دست دوم می تواند فواید زیادی داشته باشد، اما هنگام خرید آن ها، باید به نکاتی توجه گردد. برای مثال، باید دقت گردد که قطعات یدکی، برای خودرو قابل استفاده باشد. اگر اطلاعاتی مثل سال فراوری، نوع موتور، نوع گیربکس و غیره موجود باشد، این تشخیص راحت تر صورت می پذیرد.

عمر و تعمیری بودن لوازم یدکی دست دوم، در کارایی آن نقش مهمی دارد. عمر لوازم یدکی نباید بیش از سه سال باشد و اگر تعمیر شده، باید آنالیز گردد تا این کار به درستی اجرا شده باشد. فراوری لوازم یدکی تقلبی هم کار ساده ای است. البته معمولا شناسایی کردن لوازم یدکی تقلبی خیلی سخت نیست.

در ادامه این مطلب چند فروشگاه معتبر معرفی خواهند شد که در زمینه فروش قطعات یدکی ، تعمیر ماشین دست دوم ، تعمیر گیربکس و دیگر قطعات خودرو و البته فروش خودرو دست دوم فعالیت دارند؛

خودرو45

خودرو45 شرکتی فعال در زمینه خرید و فروش خودروهای کارنموده در بازار است که توانسته طی 3 سال همکاری با فعالان معتبر بازار خودرو، معاملات امن، سریع و آسانی را برای خریداران و فروشندگان فراهم کند. از جمله مزایای معامله خودرو دست دوم با خودرو45، علاوه بر وجود شعب متعدد جهت کارشناسی فنی خودروها در تهران و سایر شهرهای کشور، اعلام قیمت خودروها بر اساس قیمت روز بازار است.

باباپارت

باباپارت تامین کننده تخصصی کلیه قطعات خودروهای چانگان، آریو، جیلی، ولا ، کوپا و منیفولد کوپا آماده ارائه به وسیله وب سایت، ثبت تلفنی و حضوری است.

گیربکس وان

در مجموعه گیربکس وان به صورت تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک انجام می دهیم. این تعمیرات برای انواع برندهای خودرو با رعایت استانداردها و اصول حرفه ای صورت می پذیرد. در کنار این خدمات، گیربکس وان با تعدادی از شرکت های معتبر واردکننده خودرو قرارداد رسمی همکاری دارد و با گارانتی یک ساله گیربکس های محصولات آنها را تعمیر می نماید.

مدیران قطعات

مدیران قطعات یک بازارچه آنلاین لوازم یدکی خودرو است که با پایبندی به اهداف کلیدی چون کیفیت، قیمت و سهولت خرید تأسیس شد. اکنون، مجموعه مدیران قطعات با کادری مجرب و متخصص در زمینه قطعات یدکی خودرو به مشتریان در تهران و تمامی شهرستان های دیگر ایران فعالیت می نماید. این مجموعه در زمینه لوازم یدکی لیفان، لوازم یدکی جک، لوازم یدکی آریو مثل قطعات یدکی ARIO Z300 در کمترین زمان و با کمترین هزینه آماده خدمت رسانی است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1952

به "تعمیر ماشین دست دوم با لوازم یدکی اصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر ماشین دست دوم با لوازم یدکی اصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید