توجه به توانمندی های روستاییان موجب بهبود شرایط اشتغال خواهد شد

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه نوعی آمایش سرزمینی ایران است، گفت: تولیدات، محصولات صنایع دستی و فرصت های شغلی و گردشگری در این نمایشگاه درمعرض دید عموم و مسوولین قرار گرفته که بهره گیری از این دستاوردها ، منجر به شکوفایی همزمان روستاهای کشور خواهد شد.

توجه به توانمندی های روستاییان موجب بهبود شرایط اشتغال خواهد شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری توضیح داد: 428 شهرستان کشور در این نمایشگاه شرکت نموده اند که چکیده ای از فرهنگ، تمدن، فعالیت ها، محصولات و توانمندی های خود را به نمایش گذشته اند.

رضوی خاطر نشان کرد: محصولات ارایه شده در این نمایشگاه با هیچ یک از نمایشگاه های قبلی چه از لحاظ تنوع و چه قیمت و کیفیت قابل مقایسه نیست و بازدیدنمایندگان ضمن آشنایی با ویژگی های فرهنگ و ادب و سنت شهرها و مناطق مختلف کشور می توانند یک بازدید و خرید متفاوتی را تجربه کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با دعوت از همه مقامات، کارشناسان عالی رتبه کشور برای بازدید از نمایشگاه توانمندی های روستاییان، گفت: آگاهی از توانمندیها و ظرفیت های بالقوه روستاهای کشور بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در هر یک از استان ها را فراهم می سازد.

رضوی توضیح داد: ساکنان پایتخت در خاتمه بازدید از این نمایشگاه قطعا به داشته های کشور عزیز خود در اقصی نقاط کشور افتخار می نمایند و تجربه های گرانبهایی را نیز در زمینه های مختلف فراوری و گردشگری و محصولات مختلف بدست می آورند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های روستاییان برای اطلاع کامل از توانایی ها، دارایی ها و ثروت خاتمه ناپذیر روستاییان و عشایر است، گفت: بی تردید بهره گیری و توجه ویژه مقامات، کارشناسان و برنامه ریزان ارشد و تصمیم گیر کشور از توانمندی های روستاییان و عشایر ، نقش عمده ای در بهبود شرایط اشتغال و اقتصاد کشور برجای می گذارد.

اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان با شعار روستا؛ کانون فراوری و ارزش آفرینی از 14 لغایت 17 مهرماه 94 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است که در بخشهای مختلف این نمایشگاه اعم از بخش استانی، ملی، آیینی و بخش های جنبی و فروشگاهی روستاییان به عرضه و نمایش توانمندی ها و ظرفیت های موجود در روستاهای کشور می پردازند.

در این نمایشگاه 428 شهرستان و نماینده بیشتر روستاها حضور خواهند داشت و خانه های روستایی در 9 اقلیم کشور مانند کپر، ایل خان، چادر، گلی، خانه های روستایی به سبک های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 822

به "توجه به توانمندی های روستاییان موجب بهبود شرایط اشتغال خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به توانمندی های روستاییان موجب بهبود شرایط اشتغال خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید