توقف بسته بودجه کرونایی از سوی مجلس اروپا

به گزارش مجله رویای کره ای، نمایندگان مجلس اروپا در نخستین ایستگاه، تصویب بسته بودجه کرونایی اتحادیه اروپا به ارزش 750 میلیارد یورو را به اعمال برخی تغییرات مشروط کردند.

توقف بسته بودجه کرونایی از سوی مجلس اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز بحث و جدل، پایان بر سر بسته 750 میلیارد یورویی برای تأمین مالی کشورهای عضو در مبارزه با بحران کرونا توافق کردند. اما اکنون مجلس اروپا می خواهد نظرات خود را در مورد این توافق اعمال کند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در این رابطه نوشت: مجلس اروپا در ابتدای راه بسته بودجه اروپا را که در اجلاس اتحادیه اروپا توافق شده بود، متوقف و گفت: هدف این است که پول بیشتری برای حفاظت از آب و هوا، تحقیقات، بهداشت و آموزش بدست آوریم.

در همین رابطه مانفرد وبر رئیس گروه مجلسی حزب مردم اروپا با اعلام این مطلب تاکید کرد: فراکسیون های بزرگ مجلس اروپا خواستار قوانینی روشن هستند که در صورت نقض آنها، در آینده بتوان میزان پول تخصیصی اتحادیه اروپا را نیز کاهش داد.

سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در مورد بسته بحران کرونا به ارزش 750 میلیارد یورو و بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا به ارزش 1،074 میلیارد یورو توافق کردند، با این حال این توافق برای اجرایی شدن نیاز به تصویب مجلس اتحادیه اروپا دارد که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر (شهریور) اتخاذ خواهد شد.

از سوی دیگر هر 27 کشور اتحادیه اروپا نیز باید مبنای این تأمین اعتبار را تصویب کنند. در آلمان مجلس این کشور موسوم به بوندستاگ باید با این موضوع موافقت کند. قرار است بودجه سال 2021 تا 2027 از اول ژانویه سال آینده میلادی کلید بخورد و پیش بینی می شود اولین بخش از بسته 750 میلیاردی نیز در سال 2021 میلادی پرداخت شود.

مجلس اروپا به این مسئله انتقاد دارد که توافق اجلاس سران اروپا با اعطای امتیازاتی به برخی کشورها به دست آمده است. در این راستا به منظور تأیید برخی کشورها شارل میشل رئیس اتحادیه اروپا مجموعه ای از امتیازات آخرین لحظه از جمله تخفیف های بالاتر برای کشورهایی مانند اتریش و دانمارک و پرداخت ویژه به برخی دیگر از کشورها، داده است.

با وجود انتقادها، شارل میشل و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا از نتایج این نشست در مجلس اروپا دفاع کردند. رئیس شورای اروپا با تمجید از تصمیم سران، مجدداً بر ابعاد تاریخی این بسته در مجموع 1.8 تریلیون یورویی و نوآوری اتحادیه اروپا تاکید کرد.

همچنین فون در لاین گفت که میلیارد ها دلار برای مدرن سازی اقتصاد و به عنوان مثال برای گسترش شبکه تلفن همراه 5G یا در خانه های با عایق بندی بهتر جریان پیدا می کند. وی در عین حال از کاهش بودجه در مقایسه با پیش نویس اولیه ابراز تاسف کرد.

قطعنامه ای که از سوی فراکسیون های مجلس اروپا تدوین شده است، تاکید دارد هزینه های بیشتر در زمینه تحقیق، بهداشت، بورس دانشجویی اراسموس و صندوق یک تغییر درست به سمت اقتصاد دوستدار آب و هوا، مکانیسم قدرتمندتر نظارت قانون برای کشورهایی مانند مجارستان و لهستان، محدودیت های قضایی و آزادی رسانه ها یا دموکراسی می تواند یارانه های بروکسل را کاهش دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1154

به "توقف بسته بودجه کرونایی از سوی مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف بسته بودجه کرونایی از سوی مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید