کرونا در اروپا، از فشار به دولت آلمان برای کاهش محدودیت ها تا عذرخواهی کونته از ایتالیایی ها

به گزارش مجله رویای کره ای، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا نشان می دهد که کاسه صبر انجمن های اقتصادی آلمان از اقدامات محدود کننده دولت برای مقابله با کرونا لبریز شده و نخست وزیر ایتالیا هم از شهروندان بابت تاخیر در پرداخت یاری های اقتصادی کرونایی عذرخواهی کرد.

کرونا در اروپا، از فشار به دولت آلمان برای کاهش محدودیت ها تا عذرخواهی کونته از ایتالیایی ها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچون اسب افسار گسیخته ای جولان می دهد و خرابی های بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نموده است که تا اول ماه می به دلیل بحران کرونا بیش از 550 هزار شهروند اروپایی از خارج به کشور بازگردانده شدند.

این مقام اروپایی گفت: وقتی شرایط اضطراری سلامت در جهان به نقطه اوج خود رسیده بود بسیاری از اروپاییان در کشورهای خارجی گیر افتاده بودند و نمی توانستند به اروپا بازگردند که شامل حدود 600 هزار شهروند اروپایی بودند.

مجلس آلمان: امکانات دولت برای یاری کرونایی محدود است

وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان هم در این باره هشدار داده است که امکانات یاری دولت در شرایط بحران کرونا خیلی دست بالا گرفته گردد. وی در این باره ابراز نگرانی کرد که مردم این تصور را پیدا نمایند که دولت می تواند برای همه بخش ها هزینه کند.

ایرلند: مدتی طول می کشد تا زندگی به روال عادی بازگردد

دولت ایرلند مجددا قرنطینه ضد کرونایی در این کشور را تمدید می نماید.

لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند روز گذشته در سخنانی تاکید نمود که محدودیت های ضد کرونایی باید تا 18 ماه می (28 اردیبهشت) در این کشور ادامه یابد. بعد از آن باید به تدریج محدودیت های ضد کرونایی کاهش یابد و کشور در بسیاری زمینه ها دوباره باز گردد.

وارداکار که خود یک پزشک است همچنین گفت: مدتی طول خواهد کشید تا زندگی ما به شرایط نرمال برگردد.

ایرلند هم تحت بحران شیوع کرونا رنج می برد و تا به حال 20833 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 1265 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فشار انجمن های اقتصادی آلمان به دولت برای کاهش محدودیت ها

با توجه به رکود حاصل از کرونا انجمن های اقتصادی در آلمان برای خروج سریع از محدودیت های ضد کرونایی به دولت فشار می آورند.

اتحادیه صنایع آلمان BDI خواهان ارائه یک برنامه خروج روشن از محدودیت های ضد کرونایی از طرف دولت در روز چهارشنبه شده و خاطرنشان کرد: شرکت های ما می خواهند و باید مراحل آغاز زندگی اجتماعی و اقتصادی را بدانند. در روز چهارشنبه قرار است صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات مختلف این کشور در این باره با هم بحث و گفتگو نمایند.

رئیس اتحادیه صنایع آلمان اعلام نموده است که هر هفته همراه با محدودیت های ضد کرونایی برای اقتصاد ملی آلمان هزینه میلیاردی به بار می آورد.

انجمن فدرال اقتصاد کوچک و متوسط آلمان (BVMW) هم درخواست نموده است که محدودیت ها برای کاهش شیوع کرونا در ماه می سرانجام یابد. این انجمن طی یک نامه رسمی به صدر اعظم آلمان این درخواست خود را مطرح نموده است.

در این نوشته ضمن ابراز نگرانی بالا درباره آینده این کشور و رفاه شهروندان از سیاستمداران درخواست شده است که به این بازی خطرناک با فرصت های آینده این کشور سرانجام داده گردد.

سیاستمداران حزب سبز و سوسیال دموکرات آلمان هم به تمدید محدودیتهای کرونایی و کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از طرف دولت آلمان انتقاد وارد نموده و در نامه ای به وزارت کشور آلمان خاطرنشان کردند که بسته ماندن طولانی مرزها بدون برنامه آشکاری برای باز کردن مجدد آن قابل تحمل نیست و بخصوص برای ساکنان مناطق مرزی مشکل بزرگی است.

در این نامه آمده است که وزارت کشور باید به این هرج و مرج انتها دهد و بر اساس معیارهای مشترک مرزها با کشورهای همسایه را باز کند.

دعوت دولت از شهروندان آلمانی برای صبر و تحمل بیشتر

در مقابل آنگرت کرامپ کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان از محدودیت های ضد کرونایی دفاع نموده و شهروندان را به صبرو تحمل فراخوانده است.

وی تاکید نمود : ما در یک مارتون هستیم و متاسفانه هنوز چند کیلومتری تا خط انتها باقی مانده است. از این رو حالا باید دندانهایمان را روی هم بفشاریم و از خود نظم و استقامت نشان دهیم و راستا را به خوبی طی کنیم.

شرکت رولز رویس انگلیس 8 هزار شغل را کاهش می دهد

شرکت خودروسازی انگلیسی رولز رویس هم تصمیم دارد به دلیل بحران حمل و نقل هوایی پیامد بحران کرونا 8 هزار شغل خود را کاهش دهد.

عذرخواهی نخست وزیر ایتالیا از شهروندان بابت تاخیر در یاری های اقتصادی کرونایی

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم به دلیل تاخیر در پرداخت یاری های اقتصادی کرونایی از شهروندان خود عذرخواهی کرد. وی در صفحه فیس بوک خود به خانواده ها و شرکت ها قول داد یاری های اقتصادی به ارزش 50 میلیارد یورو را هر چه سریع تر به صوت کامل پرداخت کند.

وی تاکید نمود که نگرانی ها به دلیل بحران کرونا و ترس بسیاری از ایتالیایی ها از کمبود شغل را درک می نماید.

اسپانیایی ها هم بعد از 7 هفته قرنطینه از روز شنبه می توانند خانه های خود را ترک نمایند.

فراخوان سران اروپایی برای جمع آوری پول برای فراوری واکسن کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و سران بعضی کشورهای اروپایی دیگر فراخوانی را برای جمع آوری 7.5 میلیارد یورو برای فراوری واکسن کرونا و داروهای ضد این ویروس را ارائه داده اند.

کمیسیون اروپایی قرار است روز دوشنبه یک کنفرانس بین المللی آنلاین را برای این منظور برگزار کند.

محدودیت های ضد کرونایی در اتریش باز هم کاهش می یابد.

اتحادیه اروپا همچنین به موانع ایجاد شده بر سر راه آزادی مطبوعات در بحران کرونا انتقاد وارد کرد. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای به نمایندگی از کشورهای اروپایی و به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات این مسئله را قابل تاسف دانست که کرونا در بعضی کشورها به عنوان بهانه ای برای اعمال محدودیت های غیر قانونی علیه آزادی مطبوعات استفاده می گردد.

اعلام آمادگی مرکل برای همکاری تنگاتنگ با سازمان بهداشت جهانی

صدر اعظم آلمان هم در سخنانی خاطرنشان کرد به محض اینکه واکسنی برای کرونا فراوری شد باید در اختیار همه انسان ها قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد که آلمان می خواهد به صورت تنگاتنگ در راستای فراوری واکسن کرونا با سازمان بهداشت جهانی که نقش ویژه ای در این راستا دارد همکاری کند.

مرکل خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا تنها به صورت مشترک می توان با آن مبارزه کرد.

کرونا همچنان در اروپا قربانی گرفته و افراد بیشتری را آلوده می نماید

جدیدترین آمار های منتشر شده نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 242988 نفر به کرونا مبتلا شده و 24824 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 207428 نفر به کرونا مبتلا شده و 28236 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و تا به حال 177454 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 27510 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها 167346 نفر به کرونا مبتلا شده و 24594 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم 164077 نفر به کرونا مبتلا شده و 24594 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1002

به "کرونا در اروپا، از فشار به دولت آلمان برای کاهش محدودیت ها تا عذرخواهی کونته از ایتالیایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از فشار به دولت آلمان برای کاهش محدودیت ها تا عذرخواهی کونته از ایتالیایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید