خرم آباد در نیمه نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران در زمستان 1399 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد.

خرم آباد در نیمه نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران

احمدحسین فتایی اضافه نمود: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه 191 شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که استان لرستان هم با شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا و نورآباد (دلفان) در این برنامه شرکت کرد.

وی اضافه نمود: این برنامه ها بر اساس بهره گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان های خصوصی و مردم نهاد، بهره گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت ها و زیرساخت های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب خوانی، تدوین شده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توضیح داد: داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده در این دوره 36 شهر را به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی نموده اند که در داوری مرحله نیمه نهایی 5 شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت. در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین مرکز کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد.

وی اضافه نمود: با توجه به تشکیل دبیرخانه ترویج کتاب و کتابخوانی استان لرستان و برنامه های در دست اقدام این دبیرخانه اقدامات بیشتری در حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی استان صورت خواهد گرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1868

به "خرم آباد در نیمه نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرم آباد در نیمه نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید