خواهان عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 هستیم، بی اعتمادی عمیق بین بروکسل-آنکارا

به گزارش مجله رویای کره ای، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا از بی اعتمادی عمیق بین بروکسل و آنکارا سخن گفته و گفت که آنها خواهان عضویت در این اتحادیه تا قبل از سال 2023 هستیم.

خواهان عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 هستیم، بی اعتمادی عمیق بین بروکسل-آنکارا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه می خواهد بدون توجه به بحران های سخت در کشورش بعد از کودتای نظامی نافرجام در عرض حداکثر شش سال آینده عضو اتحادیه اروپا گردد.

سلیم یانل، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه دی ولت تاکید نمود که می خواهد قبل از سال 2023 به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

وی با اشاره به این مسئله که جمهوری ترکیه در سال 2023 صد ساله می گردد عضویت در اتحادیه اروپا تا آن موقع را دستاوردی بزرگ و با اهمیت برای کشورش دانست.

این دیپلمات ترک تاکید نمود که کشورش برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا کوشش می نماید. برای ما در دراز مدت این مسئله قابل قبول نیست که عضو اتحادیه اروپا نشویم. عضویت در اتحادیه اروپا برای ما بسیار مهم است.

به گفته یانل عضویت در اتحادیه اروپا استانداردها در همه زمینه ها از جمله زمینه های سیاسی، مالی و حمایت از سلامت و مصرف نماینده را افزایش می دهد.

وی همچنین از انتظار ترکیه برای حمایت بیشتر از طرف اتحادیه اروپا بعد از کودتای نافرجام در کشورش سخن گفته و تاکید نمود که ما اعتقاد داریم که اروپاییان و آمریکایی ها خطری را که ترکیه را تهدید نموده است نفهمیده اند. این یک بحران عمیق بود و احتمالا عمیق ترین بحران جمهوری ما بود.

وی در ادامه درباره خطرات روزافزون جنبش گولن برای ترکیه سخن گفته و در بخش دیگری از این تبادل نظر این جنبش را یک جنبش تروریستی نامید.

این دیپلمات ترک در ادامه گفت: ترکیه انتظار دارد که صدر اعظم آلمان، رئیس شورای اروپا، رئیس کمیسیون اروپایی یا رئیس دوره ای این اتحادیه حالا به ترکیه سفر نمایند. آن ها به این ترتیب از دموکراسی در ترکیه حمایت نموده و این را نشان می دهند.

غرب باید بالاخره به این فرایند پایان دهد که اردوغان را متهم به روینمودهای استبدادی کند و با ما اعلام همبستگی کند. اردوغان دموکراسی را نجات داده است.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که بین اتحادیه اروپا و ترکیه در حال حاضر متاسفانه بی اعتمادی عمیقی حاکم است. ما تردید زیادی داریم مبنی بر اینکه ترکیه آزادی ویزا برای شهفرایندان ترک را حتی بعد از برآورده شدن 72 شرط آن اجرایی کند. ما حالا از بروکسل تضمین هایی برای پایبندی به این وعده خود می خواهیم.

وی همچنین بر لزوم آزادی ویزا برای شهفرایندان ترک تا ماه اکتبر تاکید نموده و هر گونه تاخیر در این باره را قابل قبول و پذیرفتنی ندانست.

این دیپلمات ترک در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که اگر شرط آزادی ویزا برای شهفرایندان ترک تضمین نگردد ما دیگر هیچ پناهنده سوری را از اتحادیه اروپا نمی پذیریم، اما من اعتقاد ندارم که توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه با شکست روبرو خواهد شد. ما راه حل ای پیدا خواهیم کرد چرا که این توافق برای هر دو طرف مهم است.

وی نگرانیهای اروپا درباره آینده دموکراسی در کشورش را بی مورد دانسته و از اقدامات اردوغان بعد از کودتای نافرجام در این کشور حمایت کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 803

به "خواهان عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 هستیم، بی اعتمادی عمیق بین بروکسل-آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهان عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 هستیم، بی اعتمادی عمیق بین بروکسل-آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید