خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان

به گزارش مجله رویای کره ای، هشت ماه مانده به انتخابات سراسری آلمان که طی آن سهم احزاب از مجلس این کشور (بوندستاگ) تعیین و به دنبال آن، صدراعظم جدید آن معرفی می گردد، حزب دموکرات مسیحی (CDU) در انتخاباتی درون حزبی، آرمین لاشت را به عنوان جانشین آنگلا مرکل، رهبری حزب برگزید.

خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان

به گزارش اکونومیست، هرچند لاشت، نخست وزیر میانه رو در ایالت نوردراین وستفالن در انتخابات مجازی درون حزبی توانست، فریدریش مرتس، رئیس محافظه کار سابق حزب در مجلس را با اختلاف 55 رأی بیشتر شکست دهد، اما این تازه شروع راه برای اوست. زیرا حزب دموکرات مسیحی، یک خواهر باواریایی دارد که همیشه با هم متحد بوده اند و در جریان انتخابات ها، یک نماینده مشترک داشته اند. از همین رو باید دید آیا لاشت تابستان آینده خواهد توانست مارکوس سودر، رهبر خواهر کوچکتر را که همان حزب سوسیال مسیحی (CSU) است، شکست دهد یا خیر. او اگر بتواند سودر با قدرت کاریزمایی که دارد را شکست دهد، باید در انتخابات 26 سپتامبر 2021 (4 مهر 1400) نیز سایر احزاب را شکست دهد تا بتواند بر کرسی صدراعظمی آلمان بنشیند.

لاشت و سیاست هایش

پیروزی لاشت در حزب دموکرات مسیحی، به معنای علاقه لیبرال ها و میانه روهای حزب به سیاست های آنگلا مرکل و ادامه آنها است. به گزارش فایننشال تایمز، با پیروزی لاشت، متحدان آلمان که امیدوار بودند، این کشور انتقال آرامی را در دوره پسامرکل داشته باشد، اکنون می توانند، با خیالی آسوده به انتخابات سال آینده نگاه نمایند. زیرا لاشت یکی از نزدیکترین افراد حزب دموکرات مسیحی به آنگلا مرکل بود و در بسیاری زمینه ها مثل او می اندیشد. او یکی از کسانی است که هنوز هم با وجود انتقادهای زیادی که از اقدام مرکل در سال 2015 یعنی بازنگه داشتن مرزها به روی مهاجران می گردد، از وی و این سیاست حمایت می نماید. به گزارش پولیتیکو، لاشت هرچند نسبت به مرکل در اعمال نفوذ آلمان در اروپا بلند پروازتر است، اما در بسیاری از بخش های سیاست خارجی مثل او می اندیشد. برای مثال معتقد است، آلمان در مسائل دنیا نیازمند گفت و گو و توافق با روسیه است. او همچنین با اینکه نگران صنایع صادراتی آلمان است، موضعی نرم نسبت به چین دارد و مهم تر از این دو مورد، نمی خواهد آلمان یک بازیگر منفعل ژئوپلیتیکی باشد و از جمله علاقه مند به حضور آلمان در مناطق پرمناقشه است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1465

به "خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید