دُز سوم واکسن کرونا چه زمانی و برای چه کسانی تزریق می گردد؟

به گزارش مجله رویای کره ای، مسعود مردانی اضافه نمود :نوع واکسنی که در دز سوم مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به واکسنی دارد که افراد در دزهای اول و دوم دریافت نموده اند، افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک که در دز اول و دوم تزریق نموده اند برای دز سوم همین نوع واکسن را بزنند در صورت در دسترس نبودن باید کووپارس یا استراکوژن دریافت نمایند.

دُز سوم واکسن کرونا چه زمانی و برای چه کسانی تزریق می گردد؟

وی گفت: کسانی که با واکسن برکت و بهارات در برابر کرونا در 2 دز واکسینه شدند در دز سوم آسترازنکا یا کووپارس تزریق نمایند و افرادی که واکسن آدنو ویروسی زدند، نوبت یادآورشان می تواند آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس باشد.

مردانی اضافه کرد: واکسن سینوفارم به علت اینکه ایمنی بخشی و فراوری آنتی بادی آن در بدن پایین تر است، باید برای دز سوم(یادآور) آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق گردد.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داد: واکسن های سینوفارم، برکت و بهارات از نوع ویروس غیر فعال است و افرادی که چهار ماه از تزریق دز دوم آنان با این واکسن ها گذشته می توانند اقدام به تزریق دز سوم نمایند.

به گفته مردانی، دز سوم واکسن های اسپوتنیک و آسترازنکا باید بعد از گذشت شش ماه از دز دوم تزریق گردد و برای همه افرادی که با تزریق 2 دز واکسن در برابر کرونا واکسینه شدند، توصیه می گردد حتما دز سوم را دریافت نمایند.

وی توضیح داد:، در حال حاضر کارکنان بهداشت و درمان و افراد بالای 60 سال واجد شرایط برای دریافت دز سوم هستند و این اقدام در مراکز و پایگاه های واکسیناسیون کشور انجام می گردد.

کرونا تحت کنترل است

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه شرایط کرونا در کشور تحت کنترل است، گفت: در حال حاضر از لحاظ کنترل بیماری کرونا در کشور شرایط خوبی داریم اما نباید عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باعث شروع موج ششم کرونا گردد.

مردانی گفت: بیماری کرونا هیچگاه از بین نخواهد رفت اما از تب وتاب امروزی و حالت اپیدمی خارج خواهد شد و مانند آنفلوآنزا باید سالی یکبار برای کنترل و عدم بیماری واکسن تزریق کرد، با توجه به فرایند موجود بتدریج شاهد کم رنگ شدن بیماری کرونا خواهیم بود اما تا آن موقع مردم نباید با بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی سبب دامن زدن به آن شوند.

به گزارش خبرنگاران، تا کنون 56 میلیون و 830 هزار و 741 نفر دُز اول، 45 میلیون و 115 هزار و 3 نفر دُز دوم و 803 هزار و 290 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 102 میلیون و 749 هزار و 34 دُز رسید.

در شبانه روز گذشته 603 هزار و 805 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر 8 شهر کشور در شرایط قرمز، 58 شهر در شرایط نارنجی، 236 شهر در شرایط زرد و 146 شهر در شرایط آبی قرار دارند.

منبع: خبرنگاران

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1950

به "دُز سوم واکسن کرونا چه زمانی و برای چه کسانی تزریق می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دُز سوم واکسن کرونا چه زمانی و برای چه کسانی تزریق می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید