دولت آلمان مالیات 90 درصدی برای مولد های انرژی پاک در نظر گرفت

به گزارش مجله رویای کره ای، مقامات آلمان به منظور تأمین مالی بسته های کمکی برای مصرف کنندگان برای بعضی از مولد های برق پاک مالیات 90 درصدی در نظر گرفته است.

دولت آلمان مالیات 90 درصدی برای مولد های انرژی پاک در نظر گرفت

طبق قانون پیشنهادی که قرار است در 16 دسامبر در مجلس عالی آلمان به رأی گذاشته گردد، دولت برای مولد هایی که بازده مالی بالای 130 یورو در هر مگاوات ساعت برای فراوری انرژی خورشیدی، بادی و هسته ای دارند مالیات های بالایی در نظر گرفته است.

به گزارش راشاتودی، طبق گزارش های منتشر شده این مالیات بر فراورینمایندگان برق براساس سوختی که استفاده می نمایند اعمال می گردد، و تمامی فراورینمایندگانی که عایدی بالای 82 یورو در هر مگاوات ساعت از نیروگاه های زغال سنگ دارند مشمول این قانون مالیاتی می شوند؛ این در حالی است که برای نیروگاه های نفتی این مقدار 280 یورو معین شده است.

این قانون قرار است به مدت 10 ماه یعنی از سپتامبر 2022 تا ژوئن 2023 اعمال گردد و ممکن است تا سال 2024 هم تمدید گردد.

قانونگذاران آلمانی امیدوارند قانون تازه بودجه لازم را برای تأمین مالی بسته 54 میلیارد یورویی یارانه انرژی با هدف معین سقف قیمت گاز و برق برای شرکت ها و خانواده ها در سال 2023 تأمین کند.

فراورینمایندگان انرژی های پاک و تتازهپذیر از این خبر استقبال نکرده اند، زیرا معتقدند که این قانون تازه مانع از سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک می گردد که می تواند برای آینده اقتصاد انرژی آلمان مهلک باشد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2187

به "دولت آلمان مالیات 90 درصدی برای مولد های انرژی پاک در نظر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان مالیات 90 درصدی برای مولد های انرژی پاک در نظر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید