درخواست از کمیسیون جدید اروپایی برای اتخاذ موضع قاطع تجاری در برابر آمریکا

به گزارش مجله رویای کره ای، جمعی از نمایندگان بلندپایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مجلس اروپا از رهبری جدید کمیسیون اروپایی درخواست کردند با توجه به تهدیدات آمریکا علیه اروپا در عرصه تجاری، سیاست مالی خارجی جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

درخواست از کمیسیون جدید اروپایی برای اتخاذ موضع قاطع تجاری در برابر آمریکا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، نمایندگان اروپایی عضو اتحادیه احزاب متحد مسیحی با توجه به تهدیدات آمریکا برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا و مناقشاتی که بین اروپا و آمریکا بر سر شرکت چینی هوآوی وجود دارد از رهبری جدید کمیسیون اروپایی سیاست اقتصاد خارجی جدیدی برای اتحادیه اروپا را درخواست کردند.

یک گروه از نمایندگان اتحادیه احزاب متحد مسیحی از مجلس آلمان و مجلس اروپا، از اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی یک جهت دهی جدید در سیاست مالی خارجی اتحادیه اروپا را خواهان شدند.

در یادداشتی از طرف 15 تن از نمایندگان احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی عرصه مالی و سیاست خارجی مجلس اروپا که خبرگزاری آلمان آن را منتشر نموده، آمده است که با توجه به مناقشات هژمونیک بین آمریکا و چین اتحادیه اروپا باید ابزارهای سیاست تجاری خود را گسترش دهد و از بکارگیری آنها ترسی نداشته باشد.

این نمایندگان مجلس اروپایی با توجه به تکالیف کمیسیون جدید اروپایی نوشتند که اتحادیه اروپا اکنون وظیفه دارد نقشی بی نظیر و منحصر به فرد را در مناقشات مالی بین چین و ایالات متحده به عهده گیرد؛ به خصوص اتحادیه اروپا باید منافع مالی و سیاسی خود را با قدرت در پیش گیرد و از آن دفاع کند.

در این یادداشت آمده است که همچنین با توجه به تهدیدات واشنگتن مبنی بر اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپایی آلمان به عنوان مهمترین کشور مالی عضو این اتحادیه مسئولیت ویژه ای را در این راستا به عهد دارد.

این نمایندگان بلندپایه اروپایی هم زمان تأکید کردند که علایق و منافع کوتاه مدت آلمان نباید بر منافع درازمدت و کلی اتحادیه اروپا غالب گردد.

این نمایندگان همچنین با اشاره به مناقشات بین اروپا و آمریکا بر سر مشارکت شرکت چینی هوآوی در ساخت پروژه نسل پنجم اینترنت تأکید کردند که یک اتحادیه اروپای قدرتمند و مستقل باید علاقه اصلی ما باشد. مناسبات تجاری با چین باید به صورت قدرتمندانه و از منظر سیاست خارجی و امنیتی مورد آنالیز قرار گیرد. ما نباید در اینجا ساده لوحانه عمل کنیم.

این نمایندگان همچنین گنجاندن بخش مربوط به کشاورزی در مذاکرات برای حل مناقشات تجاری بین آمریکا و اروپا را رد می نمایند. آنها درخواست کردند که اگر دولت آمریکا اقدامات غیرقانونی علیه اتحادیه اروپا را در این راستا در پیش گیرد یک واکنش شفاف و واضح از طرف اتحادیه اروپا با استفاده از تمام ابزارهای موجود ضرورت دارد.

ترامپ در مناقشات تجاری با اروپا بارها این اتحادیه را تهدید نموده که تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپایی وضع خواهد نمود.

دولت آمریکا همچنین بر کشورهای اروپایی از جمله آلمان فشار وارد می نماید که در ایجاد پروژه نسل پنجم اینترنت خود شرکت چینی هوآوری را مشارکت ندهند.

کمیسیون جدید اروپایی به رهبری اورزولا فون در لاین آلمانی از فردا (یکشنبه) رسماً کار خود را شروع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 542

به "درخواست از کمیسیون جدید اروپایی برای اتخاذ موضع قاطع تجاری در برابر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از کمیسیون جدید اروپایی برای اتخاذ موضع قاطع تجاری در برابر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید