رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی

به گزارش مجله رویای کره ای، رنگ آمیزی کاشی دیوار یکی از ساده ترین کارها برای نوسازی دکوراسیون حمام به ساده ترین و کم هزینه ترین روش است. خیلی اوقات پیش می آید که در حمام همه چیز مثل کابینت ها، شیرآلات، دوش حمام، روشویی و … بروز و شیک باشد اما یک چیز نگذارد که حمام به آن تازگی و شادابی که از آن انتظار دارید برسد. از آنجایی که تعویض کاشی ها کاری سخت، زمانبر و پرهزینه است خیلی ها قید تعویض کاشی را می زنند. اما روش آسان تری هم برای تغییر ظاهر کاشی ها وجود دارد، روشی که خیلی از خانه دارها از آن بی خبر هستند. در این مطلب نکات بسیار مفیدی راجب به رنگ آمیزی کاشی خدمت شما عزیزان عرض خواهم کرد. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

قبل از آغاز کار کسب آگاهی کافی در این زمینه و همچنین تهیه لوازم مورد احتیاج، دو عامل ضروری هستند که باید مد نظر قرار دهید. این کار آنچنان هم سخت نبوده و حتی خودتان به تنهایی یا با یاری اعضای خانواده هم از پس کار بر می آیید. تمام فرایند رنگ آمیزی کاشی دیوار در یک روز انجام می گردد، اما همانطور که ذکر کردیم، قبل از آغاز کار باید در خصوص چند نکته آگاهی کسب کنید.

معرفی انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و نحوه انتخاب بهترین رنگ

ابتدا مهم ترین قسمت تهیه لوازم مورد احتیاج است. برای آنهایی که فقط می خواهند یک رنگ ساده را بر روی کاشی بزنند، غلتک نقاشی کفایت می نمایند. برای نقاشی دقیق تر و حرفه ای تر، می توانید از قلموی نقاشی یا همان براش بهره ببرید.

همواره میزان رنگ را بیشتر از مقداری که احتیاج دارید خریداری کنید، هر چه ضخامت رنگ بیشتر باشد، استحکام و دوام رنگ بالاتر خواهد رفت.

برای انتخاب بهترین رنگ که به شکلی عالی بر روی کاشی بشیند، به سطح کاشی توجه کنید. هر چه کاشی شما سطح غیر صاف تر و ناهموارتر داشته باشد، رنگ بهتر روی آن مینشیند. کاشی های سنگی و سفالی بهتر از کاشی های چینی و شیشه ای رنگ را بخود جذب می نمایند. بسیاری از خانه ها نیز خصوصا خانه های قدیمی از کاشی های سفالی استفاده می نمایند. بنابراین شرایط برای نوسازی حمام با رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام است.

قبل از آغاز رنگ آمیزی حتما سطح کاشی ها را با آب و صابون و دستمال یا اسکاژ به طول کامل تمیز کنید. سطح کاشی باید عاری از هر گونه لک، کثیفی و جرم باشد. پس از شستن کاشی ها، چند ساعت صبر کنید تا سطح کاشی خشک گردد، سپس با یک سمباته نرم، خیلی آهسته بر روی کاشی ها سبماته بکشید تا بستر مناسبی برای نشستن رنگ بر روی کاشی فراهم گردد. بعداز سمباته با یک دستمال مرطوب، خاک و گردی که بواسطه سمباته بوجود آمده را تمیز کنید.

[13 ایده] برای استفاده از کاشی رنگی در دکوراسیون

درب حمام را باز بگذارید و اگر پنجره ای در حمام دارید آنرا هم حتما باز بگذارید. همینکه تمام وسایل را آماده کردید، زمان متحول کردن دکوراسیون فرا می رسد.

مهم ترین نکته در رنگ آمیزی کاشی، نشستن کامل رنگ بر روی کاشی است. در نتیجه ابتدا باید با پرایمر آغاز کنید، پرامیر باعث می گردد رنگ به خوبی بروی سطح کاشی بشیند. برای روکش پرایمر از یک رنگ پلی اورتان شفاف بهره ببرید تا دوام و ماندگاری رنگ را افزایش دهد. پلی اورتان در برابر سایش مقاوم بوده و ضربه بذیری بالایی دارد. همچنین بسیار عالی به رنگ اصلی چسبیده و تمام منفذها را پر می نماید. در نتیجه در محیط مرطوبی مثل حمام دیگر امکان نفوذ آب وجود نخواهد داشت. برای رنگ میانی، بهتر است از رنگ های آکریلیک لاتکس با کیفیت بهره ببرید. سایه رنگ به سلیقه خودتان بستگی دارد برای دکورهای جذاب و شاداب باید سراغ رنگ های قوی رفت و برای دکورهای خنثی هم از رنگ های خثنی مثل سفید، طوسی و خاکستری استفاده کرد. همچنین رنگ هایی مثل زرد و سبز در حمام نیز جلوه آرامش بخشی در محیط ایجاد می نمایند.

اگر می خواهید کار رنگ آمیزی کاشی دیوار به شکل احسنت صورت بگیرد باید سرعت عمل بخرج دهید. نباید بگذارید رنگ هنوز در فضایی که در حال رنگ آمیزی هستید، خشک بگردد، این کار باعث می گردد شکل نهایی کار همسان دیده نگردد. اگر آرام و کند رنگ بزنید، سطح های همپوشانی شده، شدت رنگ در قسمت های مختلف را تغییر می دهد.

انواع رنگ کاشی حمام با طرح های متنوع مناسب حمام های کوچک

کلیت رنگ آمیزی کاشی همین مواردی است که خدمتتان عرض کردم اما توجه داشته باشید که بین هر مرحله در رنگ آمیزی، از قبیل پرایمر و پلی اورتان شفاف، بین سه تا شش ساعت صبر کنید. با این کار روکش ها زیرین کار به طور کامل خشک می شوند. پس از اتمام رنگ آمیزی، توصیه می گردد بین 7 تا 10 روز کامل صبر کنید تا رنگ به طور کامل خشک شده و روی کاشی بشیند. در نتیجه بعداز اتمام کار بهتر است درب حمام را ببندید و تا 10 روز (برای اطمینان کامل تا دو هفته) منتظر بمانید و سپس با خیال راحت از حمام جدید و جذاب خود بهره ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1236

به "رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید