ساخت و سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی دارد

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: 30 درصد کلانشهرهای کشور با پدیده حاشیه ‌نشینی درگیر بوده و این پدیده بدون هیچ نظم و ترتیبی پیش می رود و این امر به معضل بزرگی برای مدیران شهری تبدیل شده است.

ساخت و سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی دارد

وی یادآوری کرد: هم اکنون در منطقه آرپا دره سی تبریز حدود 600 واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز وجود دارد که باید با تدوین یک طرح مناسب نسبت به ساماندهی آن ها اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه های خدمات رسان شده و امکان تخلف در این کوچه ها زیاد بوده و کنترل و نظارت بر آن ها بسیار مشکل است.

خدابخش با بیان اینکه مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند، ادامه داد: در تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها باید وضعیت 10 سال آینده پیش‌ بینی شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا قبل از احداث شهرها، آینده‌نگری لازم حتی تا 100 سال مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان یادآوری کرد: باید کلینیک شناسایی مشکلات و بیماری‌های واحدهای تولیدی راه اندازی شود تا مسایل اصلی و واقعی واحدها به درستی تشخیص و برای آن ها نسخه ارایه شود.

خدابخش از پرداخت 120 هزار میلیارد ریال یارانه دولت برای اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و افزود: سهم آذربایجان شرقی از این یارانه حدود چهار درصد است که باید برای هزینه‌کرد مناسب این رقم سیاست‌گذاری شود.

وی گفت: مقرر شده 20 درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تحت عنوان وجوه اداره شده برای تولید و اشتغال هزینه شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 6

به "ساخت و سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید