سومین همایش آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که فقط 17 سمن در حوزه میراث فرهنگی فعال هستند، گفت: نیازمند همکاری و همراهی سمن ها هستیم.

سومین همایش آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی امروز 29 آبان ماه در آیین افتتاحیه سومین همایش آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی با بیان این مطلب اضافه نمود: ماهیت سازمانی ما ملی است و حوزه اش نیز گسترده و سه حوزه وسیع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را شامل می گردد.

او تعداد سمن های فعال در حوزه میراث فرهنگی را محدود دانست و یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته بیشتر فعالیت ها خارج از دولت و توسط بخش خصوصی و سمن ها انجام می گردد و بیشترین نقش را آن ها دارند و دولت نقش سیاست گذار را دارد.

مکرمی فر توضیح داد: اگرچه در حال حاضر سمن های فعالیت های ارزشمندی را انجام می دهند اما بیش از این می توانند فعال باشند.

او با بیان این که برای سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی صندلی حقوقی در نظر گرفته است، اضافه نمود: باید از این گونه ظرفیت ها برای تعامل و همکاری و همراهی سازمان های مردم نهاد با میراث فرهنگی استفاده کنیم.

مکرمی فر بر لزوم فعال شدن سازمان های مردم نهاد در حوزه صنایع دستی تاکید نمود و گفت: مشهد از سال 2016 به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها مشخص شده و صنایع دستی استان طی دو سال پی درپی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: در بحث میراث فرهنگی نیز جغرافیایی به نام خراسان بزرگ داریم که پهنه ای تاریخی است و سمن ها می توانند معرفی درستی از میراث فرهنگی داشته باشند.

او یادآور شد: در بخش گردشگری نیز مشهد با حدود 31 میلیون زائر و مسافر احتیاج به تبلیغ ندارد، مسافر به سوی مشهد سرازیر است ، هم چنین در بخش گردشگر خارجی نیز کمبودی وجود ندارد چون دو سوم گردشگر خارجی به مشهد می آید.

او همراهی و همکاری سمن ها را برای توسعه گردشگری یک ضرورت دانست و اضافه نمود: باید توانمند سازی سمن ها در ابعاد مختلف صورت گیرد تا در ایجاد سمن های جدید و توسعه اقدامات اجرایی که در راستای تعالی اهداف سازمان به ما یاری نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 99

به "سومین همایش آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین همایش آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید