شرط ارائه دروس عملی دانشجویان در ترم تابستان

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر شرایط پیک پنجم کرونا بهبود یابد، کلاس های عملی عقب افتاده دانشجویان در تابستان برگزار خواهد شد.

شرط ارائه دروس عملی دانشجویان در ترم تابستان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکهبر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، کلاس ها از دوم اسفند سال گذشته شروع شد و سوم تیر ماه به سرانجام رسید، تاکید نمود: در دانشگاه تربیت مدرس یک سری دروس ارائه شده خاص این دانشگاه است و در دانشگاه های دیگر ارائه نمی گردد. امتحانات این دروس که دروس مدرسی نام دارند، در خارج از بازه زمانی برگزاری سایر امتحانات برگزار می گردد. به نحوی که در ابتدا امتحانات دروس مدرسی و سپس امتحانات دروس اصلی باقی رشته ها برگزار می گردد.

وی در این رابطه ادامه داد: امتحانات دروس تخصصی اصلی تا 24 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

دکتر کلباسی در خصوص برنامه های این دانشگاه در تابستان جاری گفت: به واسطه شیوع کرونا، بعضی دروس عملی دانشجویان برگزار نشد، البته ما یک سری دروس عملی را قبل از پیک کرونا برگزار کردیم. اجرایی کردن دروس عملی به جای مانده هم به صورت تدریجی انجام می گردد یعنی در هر لایه یک تعداد مشخصی دانشجو دروس عملی خود را می گذارنند. این برنامه ها گاهی به علت همزمانی با پیک کرونا متوقف می شد.

وی ادامه داد: بنا به برنامه ریزی های قبلی دانشگاه، قرار بر این بود که برنامه های تابستان ما از 25 تیر تا 25 شهریور ماه برای دانشجویانی که دروس عملی خود را نگذرانده اند، برگزار گردد تا دوره تحصیل این دانشجویان کامل گردد و سپس در فاز پژوهش، سرانجام نامه ها و رساله های خود را ارائه دهند. ولی کرونا، فعلا برنامه ما را به حالت تعلیق درآورده و شیوع موج پنجم در تهران و قرار گرفتن در شرایط قرمز، برنامه ریزی تابستان ما را با ابهام روبرو نموده است. بر این اساس، اگر تا 25 تیر، شرایط کرونا بهبود یابد، ما دروس عملی تابستان را برگزار میکنیم ولی اگر شرایط همچنان به صورت قرمز تداوم یابد، کلاس های عملی تابستان برگزار نخواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به دروس عملی دانشجویان در ترم آینده اضافه نمود: اقدامی که ما در دانشگاه تربیت مدرس انجام داده ایم و شاید دانشگاه های دیگر در مقطع تحصیلات تکمیلی انجام نداده باشند، این است که برای واحدهای عملی دروس، کد جداگانه در نظر گرفته ایم و از خود درس جدا نموده ایم. به این ترتیب به دانشجو یاری شد که بتواند دوره های تئوری خود را بگذارند و واحد عملی را وقتی فرصت پیدا کرد، بگذراند تا در نهایت مجموع این نمرات در کارنامه دانشجو قرار گیرد.

وی ادامه داد: چنین اقدامی در ترم آینده هم ادامه دارد.

دگتر کلباسی بازگشایی دانشگاه تربیت مدرس در پاییز پیش رو را منوط به ابلاغیه وزارت علوم دانست و گفت: در خصوص بازگشت دانشجویان به دانشگاه و نحوه برگزاری کلاس ها، ما به نحوی عمل میکنیم که وزارت علوم اعلام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1739

به "شرط ارائه دروس عملی دانشجویان در ترم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ارائه دروس عملی دانشجویان در ترم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید