طب سوزنی برای تسکین میگرن

به گزارش مجله رویای کره ای، سردرد میگرنی می تواند غیر قابل تحمل و ناتوان کننده باشد. حتی با وجود این که داروهایی برای پیشگیری و کنترل این بیماری وجود دارند اما درمان کامل وجود ندارد. طب سوزنی برای میگرن، به سرعت محبوبیت کسب کرد چون

طب سوزنی برای تسکین میگرن

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

سردرد میگرنی می تواند غیر قابل تحمل و ناتوان کننده باشد. حتی با وجود این که داروهایی برای پیشگیری و کنترل این بیماری وجود دارند اما درمان کامل وجود ندارد. طب سوزنی برای میگرن، به سرعت محبوبیت کسب کرد چون یک روش درمانی تلقی می شود که هیچ گونه عارضه جانبی ندارد.

میگرن ها سردردهای شدید و مزمن هستند که می توانند 3 تا 72 ساعت طول بکشند. علاوه بر درد تپنده و جهنده که معمولاً در یک طرف سر احساس می شود، فرد بیمار ممکن است علائمی مثل حالت تهوع با استفراغ، و یا بدون آن را داشته باشد و به نور و صدا حساس باشد. برخی افراد علائم هشدار دهنده ای به نام حال و هوا را دریافت می کنند که شامل تجربیات بصری و یا بویایی مثل فلش نور و نقاط کوری در دید است.

دیده شده است که خانم ها بیشتر در معرض میگرن هستند و ممکن است شروع به نشان دادن علائمی در طول کودکی، دوره بلوغ و یا بزرگسالی بکنند. علائم، شدت و تکرار سردردهای میگرن ممکن است از فردی به فرد دیگر فرق بکند. دلیل اصلی میگرن هنوز ناشناخته است اما معتقدند که عوامل ژنتیکی و محیطی نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارند. برخی عوامل محرکه مثل غذاهای ویژه، تغییرات آب و هوایی، استرس، تغییرات هورمونی در خانم ها و تغییرات الگوی خواب هم وجود دارند.

درمان سنتی شامل استفاده از داروها برای تسکین علائم و پیشگیری از حملات میگرن است. حتی داروی سقط و نازایی هم تجویز می شود چون سقط مشرف به حملات میگرن است. چنین داروهایی باید قبل از ظهور علایم مصرف شوند تا موثر واقع شوند. اغلب دیده می شود که چنین روش های درمانی سنتی در پیشگیری از حملات میگرن موثر واقع نمی شوند. روش های درمانی برای میگرن تقریباً از طریق بیشتر پزشکی های دیگر ارائه می شوند. طب سوزنی تا حدود زیادی در درمان میگرن موثر واقع شده است.

روش درمانی طب سوزنی :

طب سوزنی یک روش درمانی محبوب است که زیر چتر پزشکی باستانی چینی قرار می گیرد. آن شامل تحریک نقاط ویژه ای از بدن با استفاده از تکنیک های مختلف است. در میان آنها، فرو بردن سوزن های نازک مویی در نقاط استراتژیک بدن یکی از تکنیک هایی است که به طور گسترده پذیرفته شده است. این نقاط روی مریدیان هایی که از طریق آنها، انرژی جریان می یابد واقع شده اند.

طبق تئوری طب سوزنی، هر گونه انسداد در جریان آزاد انرژی در مریدیان ها منجر به بیماری می شود و هدف طب سوزنی احیای جریان متعادل انرژی در بدن است. طب سوزنی برای درمان بیماری های مختلفی به کار می رود و گفته می شود در ایجاد آسودگی و تسکین برای افرادی که کمر درد، فشار خون بالا و سردرد دارند، خیلی موثر عمل می کند.

چگونه میگرن با طب سوزنی درمان می شود :

پیدا کردن موقعیت درد :

متخصص طب سوزنی باید موقعیت دقیق و نوع دردی که بیمار تجربه می کند را تشخیص دهد. درد میگرن ممکن است در محل های مختلفی نظیر پشت چشم، بالای ابرو و یا یک طرف گیجگاه توسعه پیدا بکند. درد میگرن اغلب به صورت درد تپنده و کشنده و رها کننده توصیف می شود. برخی افراد ممکن است درد گرفتگی را هم تجربه بکنند. وقتی محل دقیق و ماهیت درد مشخص شد، متخصص طب سوزنی می تواند منطقه ای را که در آن جریان انرژی مسدود شده است، پیدا بکند.

تکنیک :

متخصص طب سوزنی باید نقاط استراتژیکی را که باید تحریک شوند، مشخص کند تا جریان انرژی را احیا کند. برخی از متخصصان طب سوزنی این نظر را دارند که استفاده از سوزن برای تحریک نقاط در سر و گردن ممکن است درد را افزایش دهد. در نتیجه آنها تحریک نقاط ویژه ای روی بازوها و پاها را هم چنین در حالت نشسته، توصیه می کنند. طب سوزنی از طریق این روش، تسکین درد را برای میگرنی ها فراهم می کند.

با این که حتی متخصصان طب سوزنی از تکنیک های مختلفی برای پیشگیری و درمان میگرن استفاده می کنند اما آنها به میزان روش هایی که برای تسکین درد به کار می فرایند، موثر نیستند. مطالعات اخیر نشان می دهد که طب سوزنی یکی از روش های محبوب برای تسکین درد مرتبط با میگرن است. اما موثر بودن این روش در پیشگیری از حملات میگرنی (طب پیشگیری میگرنی) و یا درمان میگرن، هنوز مورد سوال است. برای استفاده از چنین روش درمانی حتماً باید نزد فرد متخصص با صلاحیت و مجوزدار در طب سوزنی بروید. شاید هم قبل از شروع درمان بخواهید نظر پزشکی را در این زمینه جویا شوید.

تذکر : این مقاله صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و به هیج وجه نباید جایگزین توصیه متخصص شود.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1848

به "طب سوزنی برای تسکین میگرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طب سوزنی برای تسکین میگرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید