طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای ، روشی متفاوت و جدید

به گزارش مجله رویای کره ای، شکلات داغ، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیا است. این نوشیدنی در تمامی فصول سال خصوصا در فصل زمستان و هوای سرد مورد استقبال فراوان قرار می گیرد. در واقع این نوشیدنی را می توان به عنوان یک جایگزین برای چای یا قهوه پیشنهاد کرد که معمولا در وعده غذایی صبحانه سرو می شود، هرچند که می توان آن را در ساعات دیگر روز نیز میل کرد. هات چاکلت در گذشته با شکلات خالص تهیه می شد، از این رو طعمی تلخ داشته و هواداران خاص خود را پیدا نموده بود. بعدها اسپانیایی ها به هات چاکلت کمی شکر اضافه نموده و طعمی شیرین به آن دادند که باعث شد تا علاقمندان بیشتری پیدا کند. اگر شما نیز از دوستداران هات چاکلت هستید و می خواهید طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای را یاد بگیرید، بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید. در اینجا سعی کردیم روش تهیه هات چاکلت را به شما عزیزان آموزش دهیم، پس همراه ما باشید.

طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای ، روشی متفاوت و جدید

پودرهای صنعتی هات چاکلت

امروزه می بینیم پودرهایی در بازار عرضه می شوند که به سرعت و تنها با استفاده از حل کردن آن ها در یک لیوان آب جوش می توان یک نوشیدنی داغ داشت. در تمامی انواع این پودرها از پودر کاکائو استفاده می گردد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، کیفیت پودرهای صنعتی و استفاده از کاکائوی اصل در آن هاست. پس اگر برای تهیه شکلات داغ خود از پودرهای صنعتی استفاده می کنید، به کیفیت آن نیز توجه نمایید تا یک شکلات داغ بی نظیر داشته باشید، زیرا کیفیت این پودرها با هم فرق داشته و یکسان نیست. Jacques Torres توصیه نموده که برای اطمینان از اصل بودن این پودرها و مرغوب بودن آن حتما نوشته های روی جعبه را مطالعه نمایید. هرچند پیشنهاد تمامی افراد و دوستداران واقعی هات چاکلت، استفاده از شکلات های تخته ای و جامد برای درست کردن این نوع نوشیدنی است.

مواد اولیه باکیفیت و استفاده از شکلات مرغوب

Jacques Torres یکی از دارندگان شکلات سازی و یکی از مشهورترین قنادان نیویورک است که بهترین شکلات داغ را در سراسر این شهر ارائه می دهد. وی در گفتگویی مطرح نمود، اولین و مهمترین قدم برای درست کردن یک هات چاکلت لذیذ و دلنشین، استفاده از شکلات باکیفیت است. برای اینکه بتوانید یک نوشیدنی خوب تهیه کنید، باید از بهترین و عالی ترین شکلات ها استفاده نمایید. Jacques Torres برای اثبات حرف خود درست کردن تارت توت فرنگی را مثال زد. او گفت قطعا برای تهیه تارت توت فرنگی استفاده از توت فرنگی تازه بهتر از توت فرنگی یخ زده و زمستانی است و عطر و طعم متفاوتی به تارت خواهد داد. Dominque Ansel از دیگر افرادی است که شکلات داغ های بی نظیری را در شهر نیویورک آماده می نماید. Dominque نیز بر تهیه مواد اولیه خوب و باکیفیت تاکید داشته و آن را یکی از مهمترین نکات در کنار مهارت مطرح نمود. به گفته او در طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای باید هزینه خوبی نیز بپردازید. Michael Klug یک قناد و شکلات ساز معروف در la.burdick است. او برای تهیه شکلات داغ های خوشمزه خود از مقداری آب یا شیر گرم در کنار شکلات استفاده می نماید و معتقد است با این روش شکلات داغ شما طعم و عطر بهتری خواهد داشت.

استفاده از پودر کاکائو

پودر کاکائو محصولی است که از دانه های کاکائو تهیه شده و در انواع نوشیدنی های خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پودر کاکائو ابتدایی ترین مواد اولیه موجود در این نوع نوشیدنی هاست. پس اگر قرار است از این پودر در روش تهیه هات چاکلت استفاده نمایید، باید کیفیت آن را نیز در نظر گرفته و بهترین نوع آن تهیه کنید. نظر Jacques Torres درباره تهیه پودر کاکائو از دانه های کاکائو به این صورت است که ابتدا دانه ها را بر روی حرارت قرار می دهند تا روغن آن از طریق سرخ شدن یا بو دادن از دانه ها خارج گردد. آنگاه پوسته یا پوکه های کاکائو باقی می ماند که با خرد کردن آن درون دستگاه می توان پودر کاکائو تهیه کرد. این بهترین روش برای تهیه پودر کاکائو و استفاده از آن در هات چاکلت هست. خانم swiss یکی از افرادی است که استفاده از پودر کاکائو را برای تهیه هات چاکلت به استفاده از شکلات ترجیح می دهد. وی برای انجام این کار از پودر کاکائوی قلیایی استفاده می نماید و معتقد است این نوع پودر اسید کمتری نسبت به دیگر پودرها دارد. Maury Rubin که یک مغازه نانوایی دارد، استفاده از شکلات را بهتر دانسته و مطرح نمود تنها دلیلی که باعث می گردد مردم از پودر کاکائو به جای شکلات واقعی استفاده نمایند، فقدان پیشرفت اجتماعی و تمدن کافی هست.

هات چاکلت تلخ یا شیرین!

هات چاکلت های تهیه شده می توانند تلخ یا شیرین باشند. اگر هات چاکلت غلیظ دوست دارید، می توانید از درصد بالاتری از شکلات در فنجان نوشیدنی خود استفاده نمایید. تلخی، شیرینی و حتی طعم و رنگ شکلات مورد استفاده نیز کاملا شخصی است، اما اگر بخواهید نظر حرفه ای ها را در این مورد بدانید باید بگوییم که Jacques Torres بهترین درصد استفاده از شکلات را بین 60 تا 63 و 75 تا 80 درصد می داند. Maury نیز در هات چاکلت های خود از 50 تا 60 درصد کاکائو استفاده می نماید. Dominque می گوید کافه های محله سوهو و مغازه های غرب دهکده نیز هات چاکلت هایی را برای مشتریان خود سرو می نمایند که از کاکائوهای 62 تا 70 درصدی درست می گردد. به نظر او اندازه مناسب و توازن درست باعث ایجاد طعم و عطر فوق العاده ای در هات چاکلت می گردد. Maury می گوید تلخی یا شیرینی هات چاکلت کاملا شخصی است و نمی توان در خصوص آن نظر خاصی را مطرح نمود. وی برای تفهیم این موضوع از مثال پنیر استفاده نموده و گفت، ممکن است پنیر چدار یکی از بهترین گزینه ها برای سرخ کردن باشد، اما براساس سلیقه افراد می توان از پنیرهای دیگری چون گریور (Gruyère)، پنیر هاوارتی (havarti) و کوئسو فرسکو (queso fresco) نیز برای این کار استفاده کرد. پس در نهایت این خود شما هستید که طعم و رنگ هات چاکلت خود را معین می کنید و با توجه به ذائقه خود آن را به صورت شیرین، تلخ یا ملایم میل می کنید. نظر Maury در خصوص درست کردن شیر شکلات با شیرینی ملایم این است که به جای ریختن شکر، از مقداری شکلات تلخ استفاده گردد. با استفاده از روش تهیه هات چاکلت طعم دلنشین تری به دست خواهد آمد. تا اینجا نکاتی را مطرح کردیم که با رعایت آن ها می توان شکلات داغ خوشمزه تر و حرفه ای تری درست کرد. در این راستا نیز از نظرات بهترین شکلات سازها و قنادان نیویورک بهره بردیم. نتیجه ای که تا اینجا به دست آمد، این است که برای تهیه یک هات چاکلت خوب احتیاج به مواد اولیه باکیفیت و عالی داریم. در ادامه نیز در خصوص طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای صحبت نموده و شما را با فوت و فن های آن آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه میکس هات چاکلت

برای درست کردن شکلات داغ به صورت حرفه ای، احتیاجی به داشتن وسایل عجیب و غریب ندارید. با همه آنچه در خانه دارید می توانید بهترین شکلات داغ را تهیه نموده و برای خود، خانواده یا دوستانتان سرو کنید.

مواد لازم

شکلات تلخ و شیرین 100 گرم

پودر کاکائو دو سوم فنجان

شکر سه چهارم فنجان

پودر شیرکاکائو یک چهارم فنجان

پودر شیر یا پودر جوی سبز خشک شده مقداری

پودر قهوه اسپرسو یا پودر دارچین مقداری

نشاسته ذرت 2 قاشق

نمک یک پینچ

روش تهیه هات چاکلت

شکلات را تکه تکه نموده و درون غذاساز بریزید تا به صورت پودری نرم در آید. آنگاه مواد دیگر شامل پودر کاکائو، پودر شیر، شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه نمایید و کاملا با هم مخلوط کنید. پودر قهوه اسپرسو یا پودر دارچین نیز برای عطر و طعم بهتر به نوشیدنی اضافه می گردد. پس از اینکه مواد باهم ترکیب شدند، آن ها را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید. از این ترکیب می توانید برای تهیه یک هات چاکلت داغ و خوشمزه بهره ببرید. یک فنجان شیر را درون شیرجوش کوچکی ریخته و 2 قاشق سوپ خوری از پودری که تهیه کردید در آن بریزید. شیر جوش را بر روی اجاق با حرارتی متوسط قرار دهید و مواد داخل آن را به آرامی هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مایع یکنواختی به دست آید. هرگاه بخار ملایمی را بر روی ظرف مشاهده کردید، آن را از روی اجاق بردارید. شکلات داغ شما آماده است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 284

به "طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای ، روشی متفاوت و جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای ، روشی متفاوت و جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید