طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی به 3 روش

به گزارش مجله رویای کره ای، طعم شیرین و دلنشین هلو را می توانید با کمپوت هلو در تمام سال تجربه کنید! قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کمپوت زردآلو را مرور نموده بودیم و در ادامه برای آن که همواره طعم هلو را همه فصول داشته باشید، طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی به 3 روش

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو

  • هلو 1 کیلو
  • شکر نیم کیلو
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه کمپوت هلو

1.آماده سازی هلوها

اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت هلو این است که هلوها را به دقت بشویید و سپس با پوست کن یا چاقو، پوستشان را به آرامی بگیرید. هلوها را از وسط به دو نیم کنید، هسته را خارج نموده و به شکل دلخواه (ریز، خلالی یا نصف) برش بزنید.

2. پخت کمپوت هلو

اکنون در یک ظرف مناسب، آب، شکر، آب لیمو، وانیل و نمک را با هم مخلوط کنید تا شکر حل گردد سپس هلوهای خرد شده را به مخلوط آب و ادویه اضافه نموده و روی حرارت میانه بگذارید و اجازه دهید هلوها را به آرامی بپزید تا نرم و لطیف شوند، فقط حواستان باشد حالت ظاهری خود را حفظ نمایند. برترین زمان برای پخت هلو برای تهیه کمپوت حدود 15-20 دقیقه است.

3. ریختن کمپوت داخل شیشه

در این مرحله، کمپوت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاملاً خنک گردد. وقتی کمپوت خوب خنک شد آن را در ظروف شیشه ای استریل ریخته و در شیشه را ببندید.

اکنون شیشه های پر شده از کمپوت را داخل قابلمه بگذارید و خوب آب داخل قابلمه بریزید در حدی که روی شیشه ها را بپوشاند. در نهایت اجازه دهید با حرارت میانه به جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب اجازه دهید شیشه ها به مدت 15 دقیقه در حرارت بمانند. در نهایت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شوند. بعد شیشه کمپوت را از آب خارج کنید. این کمپوت را می توانید در یخچال به مدت 30 روز قبل از باز کردن در نگهداری کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کمپوت هلو

همان طور که دیدید تهیه کمپوت هلو خانگی کار ساده ای است که می توانید با تهیه آن یک چاشنی خوشمزه برای بستنی یا کیک داشته باشید اما خوب است نکات و فوت وفن های آن را هم کامل بدانید.

طرز تهیه کمپوت هلو در شیشه

برای تهیه کمپوت هلو در شیشه بهتر است از میوه های سفت و سالم بهره ببرید سپس آن ها را به مقدار دلخواه برش دهید. بعد داخل شیشه مدنظرتان بریزید و رویش را شکر بریزید سپس آب جوشیده را به آن اضافه کنید و در شیشه را محکم ببندید و خوب تکان دهید تا شکر در آب داغ حل گردد. در نهایت شیشه ها را از سمت درشان داخل قابلمه بگذارید و اجازه دهید به مدت 25 تا 30 دقیقه در قابلمه بپزند. بعد حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کمپوت خوب خنک گردد.

طرز تهیه کمپوت هلو رژیمی

یکی از روش های دیگر تهیه کمپوت هلو تهیه آن بدون شکر است. برای تهیه کمپوت رژیمی پس بعد از آماده کردن هلوها، شربت را آماده کنید. برای تهیه شربت هم ابتدا در یک قابلمه، آب را به جوش برسانید بعد استویا یا شیرین نماینده رژیمی مدنظرتان را به آب اضافه کنید و کاملا حل کنید.

در نهایت هم هلوهای برش خورده را داخل شیشه مدنظرتان بریزید و شربت داغ را روی آن ها بریزید تا کاملا آن ها را بپوشاند بعد در شیشه را محکم ببندید و داخل قابلمه که روی حرارت بالا قرار داده اید بگذارید تا به جوش برسد بعد از 15 تا 20 دقیقه شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمپوت خنک گردد.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر کمپوت

برای افزایش ماندگاری کمپوت می توانید از مقدار شکر بیشتری در شربت بهره ببرید. البته اضافه کردن مقداری آبلیمو هم برای تنظیم اسیدیته شربت و در نتیجه افزایش مقدار ماندگاری کمپوت موثر است.

موارد استفاده از کمپوت هلو

اگر بگوییم کمپوت هلو یک چاشنی همه کاره است اغراق ننموده ایم. از این کمپوت خوشمزه می توانید هم به تنهایی به عنوان یک دسر شیرین و خوشمزه بهره ببرید هم از آن به اشکال زیر بهره ببرید:

  • از آن به عنوان رویه بستنی، پنکیک یا وافل بهره ببرید.
  • آن را به عنوان تزیین یا روکش کیک بهره ببرید.
  • آن را با بلغور جو دوسر یا پودینگ چیا برای یک صبحانه خوش طعم مخلوط کنید.
  • از آن به عنوان پر کردن شیرینی، کیک یا تارت بهره ببرید.
  • آن را به تنهایی یا با ماست یا خامه سرو کرد.
  • از کمپوت هلو می توان در تهیه سس ها، برای مرینیت و چاشنی استفاده کرد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 9 خرداد 1403 بروزرسانی: 9 خرداد 1403 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2327

به "طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید