طرز تهیه پارفیت میوه ای؛ دسر آسان و خوشمزه فرانسوی

به گزارش مجله رویای کره ای، پارافیت دسر فرانسوی ساده و خوشمزه ای است که به شکل های مختلف و با استفاده از موادغذایی و میوه های متنوع میتوان در منزل تهیه کرد. اگر برای برنامه غذایی خود در پی میان وعده ای تازه و البته خوشطعم و پر خاصیت هستید که آماده کردنش بیشتر از بیست دقیقه وقتتان را نگیرد، پارافیت گزینه بسیار مناسبی است که مواد اولیه آن در دسترس و ساده است. برای تهیه پارافیت بسته به سلیقه از انواع مواد مختلف میتوان استفاده کرد مثل خامه، پنیر خامه ای، بستنی، انواع میوه ها، انواع مغز ها، ژله، بیسکوییت و… در این مطلب به آموزش پارافیت میوه ای میپردازیم.

طرز تهیه پارفیت میوه ای؛ دسر آسان و خوشمزه فرانسوی
مواد لازم برای تهیه پارفیت
پنیر خامه ای200 گرم
خامه شیرین شده1 لیوان
پودر قند یا شکر دانه ریز2 قاشق غذاخوری
موز2 عدد
توت فرنگی10 عدد
جو پرک3 پیمانه
عسلنصف پیمانه
روغن گیاهی1/3 پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
دارچین1 قاشق چایخوری

مراحل آماده کردن پارفیت در 20 دقیقه:

1- جو پرک رو داخل ظرف بریزین و با عسل، روغن، وانیل و دارچین کاملا مخلوط کنید تا جو پرک به صورت یکنواخت به مواد آغشته بشه.

2- جو پرک های آغشته شده به مواد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و در فر صد و پنجاه درجه سانتی گراد گرم شده قرار بدین. (هر ده دقیقه یکبار از فر خارج کنید و زیر و رو کنید و دوباره به فر برگردونید) مدت زمان پخت ممکنه سی دقیقه طول بکشه ولی خودتون باید چک کنید و توجه کنید که هر چه داخل فر بمونه تیره تر و کرانچی تر میشه اما اگه زیاد داخل فر بمونه و تیره بشه، ته مزه تلخی پیدا میکنه. وقتی به مقدار مناسب تست شد از فر خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه.

3- برای آماده سازی مواد خامه ای مون، خامه شیرین شده رو از فریزر خارج کنید تا کمی نرم بشه و بعد با همزن آغاز به زدن بکنید. از دور کند آغاز کنید و کم کم دور همزن رو تند کنید تا یکدست بشه و آغاز به فرم گرفتن بکنه. نیازی نیست کاملا فرم بگیره و سفت بشه مثل وقتی که میخوایم برای کاور کیک استفاده کنیم کمی که خودش رو بگیره کافیه.

3- پنیر ماسکارپونه رو به خامه اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط و یکدست بشه. شیرینی مواد رو بچشید و اگه دوست داشتید شیرین تر باشه، دو قاشق پودر قند یا شکر دانه ریز اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. (اگه از پودر قند استفاده میکنید حتما قبل از اضافه کردن به مواد پودر قند رو الک کنید).

4- مواد خامه ای رو داخل قیف بریزین. داخل لیوان یا ظرف های سرو رو به صورت لایه ای اول با جو پرک تست شده پر کنید. روی جوی پرک میوه های خرد شده دلخواه بریزید من از توت فرنگی و موز استفاده کردم.

5- روی میوه ها رو با مخلوط خامه ای پر کنید تا کاملا میوه ها رو پوشش بده و دوباره روی خامه میوه خرد شده قرار بدین. روی اون جو پرک تست شده بریزین.

6- در نهایت لایه آخر رو با مواد خامه ای پر کنید و روی مواد رو پوشش بدین. در صورت دلخواه روی دسر رو با انواع میوه ها مثل فیسالیس و توت فرنگی یا شکلات چیپسی و یا انواع آجیل ها تزیین کنید. نکاتی که در درست کردن پارفیت بهتر است رعایت کنید.

طرز تهیه پارفیت با ژله:

داخل پارافیت از ژله هم میتونین استفاده کنین:

  1. یک بسته ژله با طعم دلخواه رو با یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید و روی حرارت بن ماری قرار بدین تا ذرات ژلاتین کاملا حل بشه و ژله شفاف بشه.
  2. بعد کف ظرف ها رو کمی با ژله پر کنید و داخل یخچال قرار بدین تا ببنده.
  3. بعد مابقی لایه ها رو روی ژله بریزین و یا اینکه ژله رو داخل ظرف مستطیلی شکلی بریزین و در یخچال قرار بدین و اجازه بدین ببنده و بعد با چاقو ژله رو به شکل مربعی خرد کنین و مابین لایه ها از ژله بهره ببرید.

نکات مهم در تهیه پارفیت:

  • از انواع میوه ها میتونین داخل دسر استفاده کنین مثل کیوی، انار، آناناس، هلو، آلوئه ورا و… با توجه به فصل میتونین دسر میوه ای مخصوص اون فصل رو آماده کنید.
  • اگه طعم خامه یا پنیر ماسکارپونه رو دوست نداشتین به عنوان جایگزین میتونید از بستنی بهره ببرید و یا اینکه اگه دوست داشتید دسرتون سالم تر و کم کالری تر باشه، از ماست میوه ای استفاده کنین! برای شیرین تر کردن ماست میوه ای میتونین اون رو با عسل و کمی وانیل ترکیب کنید تا شیرین تر و خوش عطر تر بشه.
  • بین لایه های دسر میتونید از انواع مغزیجات مثل گردو، پسته، فندق، بادام زمینی بهره ببرید.
  • درصورت دلخواه از انواع میوه های خشک هم میتونین داخل پارافیت بهره ببرید؛ مخصوصا انواع بری های خشک شده طعم خوبی به این دسر میدن.
  • از جو پرک خوشمزه و خوش عطر و کرانچی مابین لایه های پارافیت استفاده میکنیم؛ طعم و عطر خوبی به دسر میده و با تردی که داره زیر دندون میاد و حالت خوش آیندی رو ایجاد میکنه. همونطور که گفتیم پارافیت دسری هست که از انواع متنوعی از مواد میتونید داخلش بهره ببرید پس اگه دوست نداشتین از جوپرک استفاده کنین، میتونین به جاش از بیسکوئیت خرد شده یا پودر شده و یا تکه های کیک و یا خرده شیرینی بهره ببرید.

پارافیت میان وعده سالمی برای همه گروه های سنی محسوب میشه اگه پارافیت رو داخل ظرف های مربا آماده کنید و در اون رو ببندید برای افراد شاغل گزینه بسیار خوبیه که بتونن این میان وعده خوشمزه رو با خودشون سر کار ببرن و در ساعات استراحتشون میل نمایند.

در کل پارافیت مانند کوکی جو دوسر، میان وعده ای سالم محسوب میشه از ویژه گی های این میان وعده می توان به پایین بودن کلسترول، کم چربی، چربی اشباع بسیار کم، و کم سدیم بودن آن اشاره نمود همه از خواص عسل با خبریم، ماست حاوی پروتئین است، میوه ها حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها و گندمک نیز کربوهیدرات را به این غذای خوشمزه اضافه می نماید مثل اینکه همه چیز برای سلامتی آماده است.

منبع: اُکالا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1917

به "طرز تهیه پارفیت میوه ای؛ دسر آسان و خوشمزه فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پارفیت میوه ای؛ دسر آسان و خوشمزه فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید