فاصله از ژانر درام سیاست سی ونهمین جشنواره فیلم کوتاه

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیر ارتباطات بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: تمایل داشتیم از ژانر درام کمی فاصله بگیریم و تمرکز بیشتری بر فیلم ها در ژانر های دیگر بگذاریم.

فاصله از ژانر درام سیاست سی ونهمین جشنواره فیلم کوتاه

میکائیل دیانی، مدیر ارتباطات بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فرآیند جشنواره امسال مثل همیشه از اسفند آغاز شد و فراخوان اعلام شد و در تابستان آثار به جشنواره فرستاده شد. به طور کلی ما 7 هزار اثر ایرانی و خارجی داشتیم که بیش از 5 هزار مورد از آن ها خارجی بودند. همچنین بیشتری آثار مربوط به کشور فرانسه بود که بیش از 450 را فرستاده بودند.

دیانی ادامه داد: بیش از هزار و نهصد و نود اثر در بخش ملی بودند که هزار و دویست مورد از آن ها در بخش داستانی بود. فرآیند انتخاب از مرداد آغاز شد و تا سرانجام شهریور آثار مختلف در ژانر های مختلف را پذیرفتیم و 51 اثر را از 31 کشور انتخاب کردیم. جشنواره فیلم کوتاه تهران از جشنواره هایی است که برندگان آن به صورت مستقیم وارد مرحله داوری اسکار می شوند.

وی اضافه کرد: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه توانست در روز اول با استقبال بسیاری روبرو شود و به این صورت شرکت کننده ها و کارگردانان بیشتری به جشنواره آمدند. ما طی پنج روز گذشته بیش از 5 هزار نفر مخاطب داشتیم و توانستیم اختتامیه آن را دیروز انجام دهیم.

او اظهار کرد: یکی از سیاست گذاری های اصلی ما پرداختن به ژانر های مختلف در فیلم کوتاه بود؛ ما تمایل داشتیم از ژانر درام کمی فاصله بگیریم و تمرکز بیشتری بر فیلم ها در ژانر های دیگر بگذاریم. با این کار کارگردانان فیلم کوتاه می توانند بیشتر دیده شوند و در آینده نیز فیلم های بلندی را با ژانر نو بسازند. ما برای اولین بار در هر باکس جشنواره فیلم های کمدی، فانتزی، جنایی و جنگی داشتیم. تنوع در جشنواره خود را بسیار نشان داد و مخاطبان از دیدن این فیلم ها بسیار لذت بردند.

مدیر ارتباطات بین المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا در جشنواره درگیر نام و رسم نباشیم؛ ما همچنین در ابتدا می خواستیم تیتراژ ها را نبینیم تا داوران از هویت مسئولان سازنده باخبر نباشند. اولویت ما نوآوری و خلاقیت سینمایی یک فیلم بود. با این وجود برخی از فیلم ها آثار افراد محبوبی هستند که از طریق برنامه ریز ها به جشنواره معرفی می شوند و پذیرش آن ها نیز به جذابیت جشنواره می آفزاید.

دیانی گفت: یکی از نکات خوب این جشنواره انتخاب برندگان از سراسر ایران بود؛ برنده فیلم های کوتاه داخلی امسال از کرمان بود و در ژانر وحشت و ماجراجویی ساخته شده بود. این فیلم از دیالوگ های بسیار پخته و عالی برخوردار بود که باعث جلب توجه مخاطبان شد.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2176

به "فاصله از ژانر درام سیاست سی ونهمین جشنواره فیلم کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله از ژانر درام سیاست سی ونهمین جشنواره فیلم کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید