قطار های نو به مترو تهران می آیند
به گزارش مجله رویای کره ای، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آماده به کار شدن چهار رام قطار به رغم کمبود منابع مالی در مترو مرکز اطلاع داد.
به گزارش مهر، حامد عباسی نامی از آماده به کار شدن چهار رام قطار به رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی ها و منابع موجود اطلاع داد و گفت: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با 70 درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با ورود این قطار ها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطار ها افزایش می یابد، توضیح داد: تمام کوشش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطار ها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط 5 و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطار های مترو در تعمیرگاه ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه قطعات فراوری داخل با کیفیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن 4 رام قطار، توانستیم 500 میلیون تومان صرفه جویی کنیم.
عباسی نامی با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطار ها و تجهیزات آن لازم است، گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطار ها یکی از مهم ترین مطالبات مسافران است، اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره ای و اساسی قطار ها بستگی دارد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطار ها در خطوط بیشتر فراهم می گردد.
وی با بیان اینکه حتماً باید قطار ها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطار ها با سرعت بیشتری نسبت به قبل شروع شده؛ اما این کار نیازمند تأمین قطعات است و برای تأمین قطعات نیز باید تأمین مالی صورت گیرد.
عباسی نامی اضافه نمود: بر اساس آنالیز های انجام شده 222 واگن مربوط به خط 5 و 46 رام قطار برای خطوط درون شهری، به صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطار ها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این 4 قطار حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تنها 30 درصد قطعات مورد استفاده در این قطار ها خارجی بود و 70 درصد دیگر قطعات از فراوریات داخلی تأمین شده که منجر به کاهش هزینه ها و صرفه جویی 500 میلیون تومانی شده است.
وی در خاتمه به قرارداد 800 میلیاردی با بانک شهر برای تأمین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بند های این قرارداد اشاره نمود و گفت: اکنون این قرارداد به علت مسائل قانونی غیر قابل برطرف در حال مشخص تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.
منبع: فرارو