معضل مدرسه در البرز

به گزارش مجله رویای کره ای، استان البرز بالاترین ضریب مشارکت مردمی را در زمینه مدرسه سازی دارد و چندی پیش رسانه های البرزی اعلام کردند زمین برای ساخت مدرسه در البرز نیست.

معضل مدرسه در البرز

خبرنگاران - فتانه احدی: رئیس مجمع خیران مدرسه ساز البرز با بیان اینکه البرز و تهران به دلیل مهاچرپذیر بودن، جزو بحرانی ترین استان ها ازنظر کمبود مدرسه هستند، به خبرنگاران می گوید: احتیاج مبرم به مدرسه از حدود 40 سال گذشته 2/5 برابر شده است. این چالش به دلیل کم کاری نیست بلکه به دلیل مهاجرت و افزایش جمعیت دانش آموزی است که هرسال بیشتر می گردد. به عنوان مثال استان یزد بالاترین سرانه آموزشی در کشور را به دلیل نداشتن جمعیت مهاجر و حتی کاهش جمعیت دارد.

محمدرضا اسپرورین با بیان اینکه سال جاری در البرز 450 هزار دانش آموز تحصیل می نمایند که معادل 3 استان کشور است، می افزاید: این میزان سال دیگر 3/5 درصدافزایش می یابد. یعنی 12 هزار دانش آموز اضافه می گردد و درنتیجه آن به 400 کلاس جدید احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اموراجتماعی نشان دهنده پیشرفت آن جامعه است و البرز هم مشارکت مردمی بالایی دارد، اظهارمی نماید: سال گذشته، 57 میلیارد تومان مشارکت در استان وجود داشت که نسبت به سال گذشته از 2 برابر بیشتر شده است. به این دلیل البرز در مشارکت مردم در زمینه مدرسه سازی رتبه نخست را دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با وجود این مشارکت بالا، اما به مشکل دیگری اشاره می نماید و آن، نادیده دریافت مدرسه در مجتمع های بزرگی است که انبوه سازان می سازند.

اسپرورین می افزاید: براساس قانون در مجموعه های بیش از 200 واحد باید فضای آموزشی درنظر گرفته گردد، اما بسیاری از انبوه سازان مجتمع خود را 190 واحدی می سازند که هم به سود اقتصادی برسند و هم از این قانون فرار نمایند.

این خیر مدرسه ساز ادامه می دهد: در بسیاری از مناطق استان مانند فردیس و مارلیک، این مشکل بسیار دیده می گردد که دانش آموزان برای رفتن به مدرسه باید مسافت طولانی طی نمایند که این خود موجب به وجود آمدن مسائل زیادی مانند آلودگی هوا، افزایش مصرف سوخت و ایجاد فشار روانی در انواده می گردد.

اسپرورین با بیان اینکه درخواست شده است بر عملکرد شهرداری روی اجرای قوانین انبوه سازی نظارت داشته باشد و بازرسان شهری را مکلف نمایند در طرح های توسعه ای و ایجاد شهرک ها ابتدا مدارس و فضای آموزشی را درنظر بگیرند، اضافه می نماید: استاندار البرز سازمان زمین شهری و شهرداری را مکلف کرد تا متعهد شوند و مسائل را برطرف نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 607

به "معضل مدرسه در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل مدرسه در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید