مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

به گزارش مجله رویای کره ای، ابتدا بادام ها را با آب گرم خیس کنید، بعد از یک ساعت پوست آن ها به راحتی جدا خواهد شد. بادام های پوست گرفته را کاملا آسیاب نموده و سپس آن ها را با آب و شیر مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر فکر می کنید که تکه های بادام هنوز درشت بوده و به دندان می آیند، با یاری مخلوط کن آن را نرم کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم به آرامی هم بزنید تا کمی غلیظ گردد. بعد از خنک شدن آن را به شیرخوار بدهید.

مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین زمان آغاز غذا دادن به نوزاد در انگیزه را نیز بخوانید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. از قلم نیاندازید که ما منتظر خواندن نظرات، ایده ها، تجربیات و نقدها شما در پایین همین صفحه هستیم؛ با ما در ارتباط باشید.

اگر چناچه در تهیه این غذاها اطلاعاتی ندارید دستور تهیه آن را با دقت بخوانید.

معمولا غذای بچه پنج ماهه همانند برنامه غدایی نوزاد در شش ماهگی است. شما می توانید از جدول برنامه غذایی که برای کودک 6 ماهه تنظیم شده، در همان 5 ماهگی یاری بگیرید. بدون شک بهترین گزینه ها برای آغاز غذای بچه پنج ماهه حریره بادام و فرنی است. طعم این دو غذا به دلیل نزدیک بودن به طعم شیر مادر، برای نوزادی که هنوز با طعم های جدید آشنا نیست، می تواند عالی باشد.

وقتی نوزاد به سن 5 ماهگی می رسد، از لحاظ پزشکی دستگاه گوارش او کم کم آماده جذب غذاهای نیمه جامد می گردد. اگرچه در علم پزشکی بهترین زمان غذا دادن به کودک، سرانجام 6 ماهگی است، اما همواره استثناهایی هم وجود دارد. مثلا در مواردی که کودک شیر مادر نمی خورد و وزن نمی گیرد، بنا به تشخیص پزشک، غذاهایی برای نوزاد 4 ماهه تعریف می گردد.

منبع مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1859

به "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید