موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و برطرف محاصره یمن بینجامد، استقبال می کنیم

به گزارش مجله رویای کره ای، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران از هر ابتکاری که توقف جنگ و برطرف محاصره یمن را به همراه داشته باشد، استقبال می نماید.

موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و برطرف محاصره یمن بینجامد، استقبال می کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امشب (پنجشنبه) با اشاره به پیشنهاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در جنگ ها در همه مناطق جهان از جمله یمن برای آمادگی بیشتر در مقابله با پیامدهای گسترش کرونا، گفت: یمن در نتیجه جنگی ویرانگر در معرض عظیم ترین فاجعه انسانی قرار گرفته است. تجاوز نظامی نیروهای خارجی و محاصره ظالمانه هوایی، دریایی و زمینی یمن در پنج سال گذشته راه های یاری رسانی به مردم مظلوم این کشور را مسدود نموده و اکنون گسترش بیماری کرونا در نبود حداقل امکانات و وخامت شرایط انسانی در این کشور نگرانی ها را مضاعف نموده است.

موسوی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و حمایت از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید می نماید، همچون گذشته از هر ابتکاری که توقف جنگ و برطرف محاصره یمن را به همراه داشته باشد استقبال می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: پیشنهاد دبیرکل برای توقف جنگ و با توجه به استقبال دولت نجات ملی یمن در صورتی که با اقدامات عملی ائتلاف در این زمینه و برطرف محاصره این کشور همراه باشد می تواند اقدام مهمی برای جلوگیری از مرگ هزاران انسان بیگناه و گامی اساسی برای گشودن دریچه ای برای برقراری صلح و ثبات باشد.

به گزارش فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل همه طرف ها در درگیری های مسلحانه در جهان را به آتش بس دعوت کرد و گفت همه حواس ها و کوشش ها باید متوجه مقابله با دشمن مشترکی که همان ویروس کروناست، باشد.

او تاکید نمود که سیستم های بهداشتی و درمانی در کشورهای جنگ زده در شرایط فروپاشی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 940

به "موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و برطرف محاصره یمن بینجامد، استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و برطرف محاصره یمن بینجامد، استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید