کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال 98

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به نظارت بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در تردد های بین شهری، از کاهش 50 درصدی سفرها نسبت به سال 98 اطلاع داد.

کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال 98

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره بر نظارت کامل بر انجام سفرهای نوروزی و ترددهای جاده ای د تعطیلات عید، از کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی نسبت به شرایط عادی سال 98 اطلاع داد. وی در رابطه با آمار سفرهای نوروزی اذعان داشت:

در نوروز سال جاری در بازه 25 اسفند 1399 تا 15 فروردین 1400، مجموعا هفت میلیون و 700 هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری جابه جا شده اند که شامل 5.4 میلیون مسافر جاده ای، 1.1 میلیون مسافر ریلی، 815 هزار مسافر هوایی و 460 هزار نفر مسافر دریایی بوده و منطبق با پیش بینی های اعلام شده وزارت راه و شهرسازی قبل از فرا رسیدن ایام نوروز است.

اسلامی با بیان این موضوع که تمامی سفرهای نوروزی مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است، از نظارت دقیق بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عید اطلاع داد و توضیح داد:

با توجه به لزوم استعلام شرایط سلامت متقاضیان سفر پیش از فروش بلیط از سامانه سروا از وزارت بهداشت، در بازه 20 روزه مذکور و از میان کدهای ملی استعلام شده قبل از فروش بلیط به مسافران و ضمن آنالیز مجدد آن پیش از موعد سفر، تست کرونای حدود 2240 نفر از متقاضیان مثبت بوده که از سفر آن ها جلوگیری به عمل آمده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل به عنوان یکی از اقدامات مصوب به وسیله وزارت بهداشت، از پذیرش مسافر در قطار و اتوبوس با ظرفیت 50 درصدی و در هواپیما با ظرفیت 60 درصدی مسافران اطلاع داد و اضافه نمود:

آمارها نشان می دهد اگرچه کاهش 50 درصدی در تعداد جابه جایی مسافران با وسایل حمل ونقل عمومی جاده ای در نوروز 1400 نسبت به دو سال پیش داشته ایم؛ اما تعداد تردد این وسایط حمل ونقل عمومی جاده ای نسبت به همین بازه زمانی، 9 درصد افزایش داشته است که این موضوع به خوبی رعایت پروتکل ها در کاهش تعداد سرنشینان در هر وسیله نقلیه عمومی را در نوروز سال جاری نشان می دهد.

محمد اسلامی ضمن اشاره به کاهش 16 درصدی تردد های جاده ای در بازه زمانی 20 اسفند تا 15 فروردین نسبت به شرایط عادی، از تردد 719,254 وسیله حمل ونقل عمومی جاده ای در محورهای مواصلاتی وشور اطلاع داد. وی بعلاوه با اشاره به تردد 9 میلیون و 624 هزار وسایله تقلیه شخصی در این بازه، گفت:

مبدا بیشترین پلاک های مشاهده شده در جاده های کشور در این بازه، به وسیله سامانه های هوشمند، استان های تهران و البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندارن و گیلان ثبت شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی کنترل های بهداشتی در مبادی مرزی نیز با اشاره به استقرار نیروهای هلال احمر برای یاری به مسئولان وزارت بهداشت، تاکید نمود:

بر اساس پروتکل های بهداشتی مصوب، کلیه مسافران ورودی از مرزهای جاده ای ملزم به ارائه گواهی سلامت و عدم ابتلا به کووید 19 خواهند که در صورت تشخیص نمایندگان پایگاه های مراقبت بهداشت مرزی، مجددا مورد تست PCR یا تست سریع واقع می شوند. بعلاوه بر اساس دستورالعمل مراقبت مسافران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در مبادی رسمی هوایی و دریایی ابلاغ شده وزارت بهداشت، همه مسافران هوایی و دریایی ملزم به ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته قبل از سوار شدن به هواپیما و شناور هستند و مسافرانی که از مبدا کشورهای گروه پرخطر (به تشخیص وزارت بهداشت) پس از ورود به کشور مجددا بایستی تست PCR در فرودگاه ها و بنادر بدهند. در آخرین به روز رسانی فهرست کشورها، 27 کشور در گروه کشورهای پرخطر قرار دارند. بعلاوه پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیمی که ظرف دو هفته پیش از موعد سفر در یکی از کشورهای گروه با شرایط ویژه قرار دارند، به علت شیوع واریانت انگلیسی به طور کلی ممنوع شده که بر این اساس هم اکنون ورود از 13 کشور به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2037

به "کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید